Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده است همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: برای صبح فردا و سه‌شنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

مهرداد قطره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده است همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: برای صبح فردا و سه‌شنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  بارش باران در منطقه مرکزی استان از روز شنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: همان‌طور که اعلام کرده بودیم از اواخر وقت شب گذشته بارش برف نیز آغاز شد و البته برای صبح امروز خطر سرمازدگی برای باغات وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه از صبح دوشنبه و به‌خصوص سه شنبه کاهش دما برای شهرستان بن خطرناک‌تر است و ممکن است به پنج درجه زیر صفر هم برسد، اضافه کرد: اما در منطقه سامان در حدود ٢ درجه زیرصفر خواهد بود و باغ‌داران با توجه به توصیه‌های قبلی باید مراقب باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

قطره با بیان اینکه باغ‌داران گونی‌های مخلوط پنج لیتر گازوییل و پنج لیتر آب که محتوی خاک اره یا خاشاک است برای هر هکتار حدود ٤٠ تا ٥٠ عدد را آماده داشته باشند تا در صورت نیاز  مه‌دود ایجاد کنیم، گفت: سامانه اگر همراه خود موج سرما و بارش برف داشته باشد عملا مانند سامانه سال قبل است و تنها اقدام برای صبح بعد از عبور سیستم است که هوا صاف شده و سرمای تابشی می‌رسد که با ایجاد مه‌دود یا شعله‌های آتش به فواصل ده متر اقدام کنیم.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آب و هوا چهارمحال و بختیاری بارش سرمازدگی برای صبح پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در این استان پیش‌بینی می‌شود.

او اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط لرستان برای روز سه‌شنبه و رگبار باران در تمام مناطق این استان برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی لرستان/ احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها

مدیرکل هواشناسی لرستان  بیان کرد: سامانۀ بارشی جدید 15اردیبهشت از جو این استان خارج می‌شود و بارش پراکنده و رگباری باران برای اغلب نقاط را در روز شنبه انتظار داریم.

مرادپور هشدار داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها در لرستان توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: سامانۀ بارشی جدید در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بیشتری برخوردار است و وقوع اغلب مخاطرات در محدودۀ هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

 

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق