Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@06:28:53 GMT

پیش بینی فائو از گرانی مواد غذایی در جهان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۶۳۱۶

پیش بینی فائو از گرانی مواد غذایی در جهان

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، یکی از اقتصاددانان های ارشد فائو و تحلیل گران بخش کشاورزی می گویند قرنطینه ها و افزایش خرید مواد غذایی از ترس ویروس کرونا می تواند باعث تورم مواد غذایی در جهان شود حتی اگر ذخایر بالای غلات و دانه های روغنی در کشور های اصلی صادر کننده وجود داشته باشد.

با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر اروپا و آمریکا و پیشی گرفتن آمار مرگ و میر این ویروس در ایتالیا از چین، ثروتمندترین کشورهای دنیا کمک های بی سابقه خود را وارد اقتصاد جهان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا با مبتلا کردن بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان و مرگ هزاران نفر، دنیا را حیرت زده کرده است و حالا شیوع آن را با شرایط جنگ جهانی دوم و همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در ۱۹۱۸ مقایسه می کنند.

عبدالرضا عباسیان، اقتصاددان ارشد در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) می گوید:« خرید های سراسیمه واردکنندگان بزرگ از ترس کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت آن تنها چیزی است که باعث یک بحران می شود».

« مشکل در اینجا عرضه نیست بلکه تغییر رفتار در مورد امنیت غذایی است. اگر خریداران بزرگ فکر کنند نمی توانند محموله‌های گندم و برنج را در ماه می و ژوئن به دست آورند، یک بحران جهانی در عرضه مواد غذایی به وجود خواهد آمد».

مصرف کنندگان در سراسر دنیا از سنگاپور گرفته تا آمریکا در هفته‌های اخیر در سوپر مارکت ها برای خرید انبوهی از کالاها مانند برنج، شوینده های دست و دستمال توالت صف کشیده اند.

شاخص جهانی گندم شیکاگو ۶ درصد در این هفته افزایش داشته که بیشترین افزایش هفتگی آن طی نه ماه گذشته بود، در حالی که قیمت برنج در تایلند، دومین صادرکننده بزرگ غلات دنیا به بالاترین حد از اوت ۲۰۱۳ رسیده است.

 

صنعت غلات فرانسه در بحبوحه همزمان شدن افزایش خرید پاستا و آرد در این کشور با بالا رفتن صادرات گندم، به دنبال یافتن کامیون ها و کارکنان بیشتر برای حفظ فعالیت کارخانه ها و پایانه های خود است.

محدودیتهای اعمال شده توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا در مرزهایشان در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا به عرضه مواد غذایی آسیب رسانده است.

وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی می‌کند ذخایر جهانی گندم در پایان ماه ژوئن تا ۲۸۷.۱۴ تن افزایش یابد که بیشتر از ۲۷۷.۵۷ میلیون تن سال گذشته است.

کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه که وارد کنندگان خالص غلات هستند، آسیب مالی بیشتری می‌بینند چون نفت خام بیش از ۶۰ درصد ارزش خود را در سال جاری از دست داده است.

منبع: تسنیم

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا جهش تولید پاندمی عملیات فتح المبین فائو مواد غذایی گرانی کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا جهش تولید پاندمی عملیات فتح المبین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور