Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:40:03 GMT

علیه کرونا با چالش ۲۰ دقیقه‌ای ورزش در خانه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۶۵۹۴

علیه کرونا با چالش ۲۰ دقیقه‌ای ورزش در خانه

کم تحرکی در زمانی که قرار است در یک مکان برای یک مدت نامشخص به سربیریم خود می تواند عاملی برای سایر بیماری ها و درد های عضلانی باشد که شاید پس از رفع کامل کرونا، این دردها که ناشی از کم تحرکی بوده است سال ها گریبانمان را بگیرد.

در این گونه موارد که باید در خانه بمانیم بسیاری از مردم اکثر وقت خود را صرف فعالیت در شبکه های مجازی، تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب و خوردن و آشامیدن می کنند و تنها تحرکی که بیشتر از خود نشان می دهند همانا سر زدن به یخچال است تا به مواد غذایی دست یابند و شاید این امر هم مسئله روانی باشد و با دست خالی هم برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغذیه مناسب هر چه قدر در این روزها برای انسانها مفید باشد اما اگر از خود تحرکی نشان ندهند سوخت و سازها در بدن به خوبی انجام نمی شود و این امر موجب بالا رفتن چربیهای بدن می شود که بعدا بسیار سخت است تا چربی را از بدن دور کنیم.

ترس برادر مرگ است

کرونا اگر چه  خیلی هم بیماری وحشتناکی نیست اما نباید از آن ترسید چرا که ترس برادر مرگ است و برای اینکه با این ویروس بجنگیم باید مراقبت های بهداشتی را رعایت کنیم و در محیطی که به سر می بریم به شادی و ورزش بپردازیم.

بسیاری از کارشناسان و ورزشکاران ملی در این شرایط بحرانی ورزش را توصیه کرده اند و بر این باور هستند که با ورزش کردن می توان از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله کرونا جلوگیری کرد.

در خانه می مانیم از ورزش هم غافل نخواهیم شد

پیشکسوت و بازیکن سابق تیم فوتبال برق شیراز با اشاره به اینکه در خانه می مانیم و از ورزش هم غافل نخواهیم شد، گفت: شرایط این روزهای کشورمان به گونه ای است که باید خیلی مراقب باشیم.

منوچهر نصراللهی ادامه داد: برای ماندن در خانه و مقاومت دربرابر کرونا نیاز به داشتن روحیه شاد و بدنی سالم است که می توان با ورزش در خانه به آنها دست یافت.

وی اضافه کرد: با ۲۰ دقیقه ورزش کردن در خانه که نیاز به هیچ ابزاری نیست می توان بدنی سالم داشت تا در برابر هر بیماری مقاومت کند، پس در خانه می مانیم و شادی ها را با ورزش کردن در  خانواده تقسیم می کنیم.

    سال جدید را در جمع خانواده و در خانه با ورزش بگذرانیم

قهرمان تیراندازی آسیا هم به ایرنا گفت : سال جدید را در جمع خانواده و در خانه با ورزش سپریکنیم تا از شرایط بحرانی خارج شویم.

وحید گلخندان ادامه داد: هم اینک که مجبوریم در خانه بمانیم نیابد از ورزش کردن غافل شویم چرا که زمانی که بدنمان داری قدرت و آماده باشد هیچ بیماری نمی تواند کارساز شود.

وی اظهار داشت : اگر در خانه بمانیم نه تنها به خود کمک خواهیم کرد بلکه به هیچ کس هم آسیب نخواهد رسید، چرا که این ویروس جدی است و با رعایت مسایل بهداشتی می توانیم آن را شکست دهیم.

مجبوریم در خانه بمانیم

عضو تیم ملی اسکی هم گفت: برای مبارزه با کرونا مجبوریم در خانه بمانیم اما از ورزش نباید دور شویم تا این مهمان ناخوانده نابود شود.

فروغ عباسی افزود: با در خانه ماندن هم سلامتی خود و خانواده و هم سلامتی شهروندان را حفظ خواهیم کرد و فرصت برای گشت و گذار و دیدو بازدید بعدها زیاد است.

 بر اساس اعلام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا روز شنبه دوم فروردین ۱۴ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و با شناسایی ۲۲ مورد جدید، شمار مبتلایان کرونا در این استان نیز به ۴۷۹ نفر رسیده است.
همچنین بر اساس آمار این معاونت، تاکنون ۱۵۶ نفر  با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده و ۴۹ درصد از مبتلایان در استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۳۲ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

برچسب‌ها کرونا ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شیراز بهداشت و سلامت کرونا ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شیراز بهداشت و سلامت خانه بمانیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه

دروازه بان اسپانیایی با اشتباه خود به روند فوق العاده اش پایان داد.

طرفداری | داوید رایا بالاخره پس از 604 دقیقه در بازی های خارج از خانه لیگ گل خورد.

تاتنهام و آرسنال در چارچوب هفته 35 لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته اند و در حالی این بازی با نتیجه 3-2 به سود توپچی ها به پایان رسید که گل اول تاتنهام روی اشتباه عجیب داوید رایا به ثمر رسیده است. رایا قصد بازیسازی از عقب زمین را داشت ولی به اشتباه، توپ را در پشت محوطه جریمه به کریستین رومروی پیش تاخته سپرد تا این مدافع آرژانتینی به راحتی دروازه تیم مهمان را باز کرده و یکی از گل‌های دریافتی را جبران کند.

این گل اولین گل دریافتی داوید رایا در بازی های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه بود. او پیش از این مقابل وولورهمپتون، برایتون، منچسترسیتی، شفیلدیونایتد، برنلی و وست هم کلین شیت کرده بود و آخرین گل دریافتی خارج از خانه او در لیگ برتر انگلیس پیش از بازی امروز، به دقیقه 89 بازی مقابل ناتینگهام فارست باز می گشت.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ