Web Analytics Made Easy - Statcounter

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی های فردی؛ سید محمد مهدی شهیدی- مردی ده‌ها سال در ساحل دریا ایستاده بود و تلاش می کرد که موج های "خوب" را در آغوش بگیرد و از تلاشی آنها جلوگیری کند و همزمان موج های "بد"را به عقب می راند و نمی گذاشت به او نزدیک شوند. مرد هر روز در ساحل می ایستاد و با این عمل بی ثمر، خود را به مرز دیوانگی می کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام روزی روی ماسه ها نشست و دیگر به موج ها کاری نداشت و موج ها به میل خود در رفت و آمد بودند. چه آرامشی!   وقتی تاریخ را مطالعه می کنیم درمی یابیم که انسانها همواره در جستجوی خوشبختی بوده اند. این جستجو در زمانهایی که آدمی و جوامع انسانی با بحران و مرگ مواجه بوده اند بیشتر شده است و بر همین اساس گاه نظریه ها و تئوری های عجیب و غریبی پیدا می شوند.

اما واقعا خوشبختی چیست؟

در دهه های اخیر روانشناسان و زیست شناسان به کار سترگ مطالعه علمی این مساله پرداخته اند که چه چیزی واقعا انسان را خوشبخت می کند: پول؟ یا خانواده؟ علم؟ یا شاید ژنتیک یا تقوا؟ تعریف پذیرفته شده عمومی از خوشبختی "دل‌خوشی" است. بر اساس این دیدگاه خوشبختی چیزی است که من در درون خود حس می کنم، یعنی احساس لذت آنی یا خرسندی خاطر طولانی مدت از شیوۀ سپری شدن زندگی ام.

اگر خوشبختی مبتنی بر احساسات دلپذیر است، پس برای خوشبخت‌تر بودن ناگزیریم سیستم بیوشیمی بدنمان را از نو طراحی کنیم تا سروتونین بیشتری ترشح شود یا در نهایت همه به مصرف پروزاک روی آوریم.

 اگر خوشبختی در گرو این احساس است که زندگی با معناست، پس برای خوشبخت‌تر شدن باید خود را به طور موثرتری بفریبیم چون از منظرِ محضِ علمی، زندگی انسان مطلقاً هیچ معنایی ندارد و تنها راه معنا آفرینی هماهنگ کردن توهمات شخصی در باره زندگی با توهمات مشترکِ حاکم است. تا زمانی که روایت من همسو با روایات مردم اطرافم باشد می توانم خود را متقاعد کنم که زندگی ام مفید و با معنا است.  آیا شِق سومی هم وجود دارد؟

متن کامل را در اینجا بخوانید ___________________ بیشتر بخوانید

چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

روش متوقف کردن «مکالمه ذهنی» برای زندگی در «لحظه حال»

گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

_________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/0031Hc

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سواد زندگی خوشبختی لحظه حال موج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل آسا و وقوع سیل در چابهار و گذشت بیش از دوماه از آن، بخش‌های زیادی از مناطق شهرستان‌های اطراف از جمله دشتیاری و روستا‌های حومه با قطع دسترسی به راه‌ها و معضل آب گرفتگی معابر مواجه‌اند.

 

دیگر خبرها

  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟
  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • (تصاویر) زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)