Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: افزایش و توسعه کارگاه‌های تولیدی زیر پوشش این نهاد در استان در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوه افزود: خراسان رضوی با تدبیر استاندارش از سال گذشته با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی گامهای اساسی در جهت رونق تولید در استان برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رونق تولید در حقیقت زمینه سازی برای تحقق "جهش تولید" است و خوشبختانه خراسان رضوی در این حوزه آمادگی لازم برای تجربه این جهش را دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره)  خراسان رضوی در حوزه اشتغال چهار هزار میلیارد ریال است که تا کنون ۸۰ درصد آن جذب شده و بقیه  ظرف دو ماه آینده جذب و توزیع خواهد شد.

آسوده افزود: استان خراسان رضوی در زمینه تخصیص و جذب اعتبارات اشتغال رتبه نخست کشور را دارد.

وی تاکید کرد: در این راستا و در جهت تحقق شعار امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی سال "جهش تولید" کمیته امداد در جهت توسعه و ایجاد کارگاه‌های تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های بانکی و قرض‌الحسنه مورد نیاز مردم کشور برنامه‌ریزی هدفمند و موثری را انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: هم اکنون تعداد ۵۰ هزار طرح اشتغال زیر پوشش کمیته امداد در این استان جاری و فعال است که برای بیش از ۷۰ هزار نفر ایجاد شغل کرده است.

مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۹ خود این سال را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توسعه کارگاه ها کمیته امداد خراسان رضوی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی