Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:26:54 GMT

تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جرم تلقی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۷۰۴۲

تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جرم تلقی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های غربال‌گری و تب‌سنجی در ورودی جاده‌های اهر - تبریز و اهر - مشگین‌شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک آغاز سال جدید و عید مبعث به هم‌وطنان و شهروندان اظهار داشت: بر خود واجب می‌دانم تا از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و کلیه کسانی که در عرصه بهداشت و درمان فعالیت دارند و برای تأمین سلامتی مردم با ویروس کرونا مقابله می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری اهر خطاب به ساکنین شهرستان اهر افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که سلامت جامعه و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: برای حمایت از کادر درمانی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آن حدالامکان تعطیلات نوروزی را به سفر نروند و در خانه بمانند، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون به همراهی و همکاری بیش از پیش مردم بستگی دارد.

وی با تاکید بر این‌که هر اقدامی که علیه سلامت و بهداشت عمومی تهدید باشد جرم تلقی می‌شود، ادامه داد: ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و حتی به مدت یک‌سال حبس دارد، امیدواریم مردم به توصیه‌های بهداشتی و سلامت توجه کنند تا بتوانیم از شّر ویروس کرونا به عنوان تهدید کننده جامعه و خانواده‌ها رهایی یابیم.

نظری بابیان این‌که دستگاه قضائی با محتکران مماشات نمی‌کند، گفت: هر فردی که بخواهد در شرایط فعلی جامعه اقلام بهداشتی و کالاهای ضروری احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی کند بدون تعارف با آن افراد برخورد قاطع و قانونی می‌کنیم.

رئیس دادگستری اهر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و کلیه کسانی که در عرصه بهداشت و درمان فعالیت دارند خاطر نشان کرد: یکی از وظایف دستگاه قضائی در راستای بند ۳ اصل ۱۵۶ قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای قوانین است اگر در شرایط فعلی که بهداشت و سلامت عمومی از هر حیث با اهمیت است مورد تهدید قرار گیرد و در این رابطه با گزارشات مردمی و دستگاه‌های ذی‌ربط و به هر نحوی احراز و ثابت گردد که تخلف و تعرضی صورت گرفته آن وقت دستگاه قضائی با ورود به مسئله پرونده تشکیل داده و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری رئیس دادگستری اهر به طور سرزده از ایستگاه‌های غربال‌گری و تب‌سنجی در ورودی جاده‌های اهر- تبریز و اهر- مشگین‌شهر و پاسگاه‌های نیروی انتظامی شهرستان اهر بازدید و در جریان امور قرار گرفت.

کد خبر 4884126

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان اهر تب سنج محمد علی نظری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری نوروز قزوین شیراز استانداری سمنان ضدعفونی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت