Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفارتخانه های ما از یک ماه گذشته فعال و در آماده باش هستند و حتی کارشناسانی را بصورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن های مشخص اعلام کرده اند تا موارد را پیگیری کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،  سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار ویدیوی توقف کامیون های ایرانی در مرزهای رومانی، بلغارستان و ترکیه اظهار داشت:

پیرو شیوع کرونا در جهان، اکنون اروپا به یکی از کانون های اصلی درگیری با این بیماری تبدیل شده و مقررات سختگیرانه ای در مرزهای کشورهای اروپایی برقرار شده است که شامل اتباع اروپایی هم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این شرایط، سفارتخانه های ما در اروپا و نیز تمامی کشورهای منطقه و همسایگان، از یک ماه گذشته فعال و در آماده باش هستند و حتی کارشناسانی را بصورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن های مشخص اعلام کرده اند تا موارد را پیگیری کنند.

موسوی افزود: مشخصا درباره این کامیون ها نیز به محض اطلاع از مکان دقیق آنها، رایزنی ها هم در ستاد وزارت امور خارجه و هم سفارتخانه ها تا بامداد امروز ادامه داشته و با مقامات گمرکی رومانی، بلغارستان و ترکیه برای تسهیل عبور و مرور آنها رایزنی شده است. اضافه می شود در حال حاضر صف های چند کیلومتری کامیون های متعلق به کشورهای مختلف در مبادی مرزی این کشورها تشکیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به رانندگان عزیز ایرانی که به کشورهای دیگر تردد می کنند توصیه کرد در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی ( اگر غیر معمول باشد و معطلی آنها ناشی از صف های طولانی در گمرکات کشورها برای تشریفات اداری نباشد ) سریعا با سفارتخانه های ایران در آن کشور تماس برقرار نمایند.

کارشناسان کشیک در بخش کنسولی وزارت امور خارجه با شماره :

0098 922 791 2521
00982161153009

در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با شماره:
00359879810382

در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با شماره های:

0040761121802
0040761121801
0040764022490

در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با شماره های:

0090505 059 1569
0090 551 211 26 15

بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی وزارت امور خارجه رومانی بلغارستان ترکیه وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران