Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نوراحمد درخوش شهردار ایرانشهر اظهارداشت: با آغاز فصل بهار گل‌های زیبای درخت شیشه شور به خیابان‌ها، معابر و منازل شهروندان ایرانشهری طراوات خاصی بخشیده است.

وی بیان کرد: این درخت به خاطر فرم گل‌هایش که شبیه شیشه شور بوده به این نام مشهور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه شیشه شور از تیره بیدهاست و منشا آن از کشور استرالیاست افزود: این درخت در مقابل خشکی، گرما و باد مقاوم بوده و به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب شاهد رشد این درخت در این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: رو به پایین بون نوع گل آذین این گونه زینتی به آن زیبایی خاصی بخشیده است.

درخوش با اشاره به اینکه تا کنون بیش‌از ١۵ هزار اصله درخت شیشه شور در خیابان‌ها و معابر ایرانشهر کشت شده گفت: شهرداری در نظر دارد هر سال ۵ هزار اصله از این درخت زیبا را تولید و در فضاهای سبز میادین سطح شهر غرس و به صورت رایگان بین مردم توزیع کند.

وی اظهار داشت: با آغاز فصل بهار، رویش گل‌های رنگارنگ و بیدار شدن درختان از خواب زمستانی، درخت شیشه شور با خودنمایی در میادین و بوستان‌های ایرانشهر هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند.

ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و داشتن بیشاز ۱۰۰ هکتار فضای سبز به عنوان سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان مطرح است.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقعع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری ایرانشهر منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز