Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری با انتشار لینکهای جعلی و برنامه‌های دروغین موبایلی تحت عنوان تست و غربالگری کرونا به دنبال دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران هستند. ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ علی نیک‌نفس ضمن هشدار درباره فعالیت مجرمان سایبری با سوءاستفاده از ویروس کرونا، در این رابطه اظهار کرد: متأسفانه مجرمان سایبری مهمترین موضوع رسانه‌ای که افکار عمومی را در این ایام متوجه خود ساخته، به عنوان بهترین سوءفرصت برای سرقت اطلاعات شخصی، نقض حریم خصوصی و سرقت هویت دیجیتالی افراد به کار بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی پلیس فتا افزود: طی رصدهای همکاران ما در روزهای گذشته اپلیکیشینها و لینکهای مجرمانه متعددی تحت این عنوان شناسایی شده که اقدامات قانونی لازم برای برخورد با آنها صورت پذیرفته اما با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد بارگذاری سایتها، صفحات و کانالهای مجرمانه و بدخواهانه بیشتری باشیم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سایتها و صفحات جعلی که با هدف کلاهبرداری‌ از هموطنان با انتشار مطالب دروغین، تبلیغات کذب و غیر واقع و البته جذاب کاربران را به ثبت‌نام و ورود اطلاعات شخصی تشویق می‌کنند، سپس با گردآوری و سوءاستفاده از این اطلاعات، علیه خود افراد یا خانواده آنها و در جهت اهداف مجرمانه یا سودجویانه خود بهره‌برداری می‌کنند.

به گفته وی، این سوءاستفاده‌ها می‌تواند شامل سرقت اطلاعات حسابهای کاربری و نام کاربری و کلمه عبور، سرقت اطلاعات بانکی، دسترسی غیرمجاز به تلفن‌همراه کاربر و اطلاعاتی مانند مخاطبان، پیامکها، تصاویر و فایلهای ذخیره شده و اطلاعات شخصی کاربر و حتی موقعیت مکانی آنها باشد.

معاون فنی پلیس فتا در توصیه به کاربران گفت: هموطنان عزیز مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و حتماً برای دریافت مشاوره یا دریافت اطلاعات صحیح از مراجع رسمی و قابل تائید کمک بگیرند.

نیک‌نفس تأکید کرد: ایمیلهای ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط را باز نکنید، بسیاری از اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است لذا تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir استفاده کنید.

این مقام انتظامی افزود: مراقب خریدهای برخط مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده از سایتهای جعلی باشید و از منابع خبری نامعتبر و اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنید.

وی متذکر شد: مراقب پیامکهای جعلی جمع‌آوری کمک برای بیمارستان‌ها و مراکز خیریه باشید.

معاون فنی پلیس فتا یادآور شد: این مراقبتها موجب خواهد شد که احتمال اینکه هموطنان عزیز دچار آسیب و خسارت شوند به شدت کاهش پیدا کند، ضمناً از در اختیار قرار دادن یا ورود شماره ملی و شماره تماس و هر نوع اطلاعاتی که امکان سوءاستفاده را به سودجویان می‌دهد در سایتها، صفحات و اپلیکیشن های غیرقابل تأیید خودداری کنند.

این مقام انتظامی از هموطنان خواست هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در بخش ثبت گزارشهای مردمی با ما در میان بگذارند.

هشدار پلیس فتا: حین خرید اینترنتی از اعتبار نشانهای نماد فروشگاهی مطمئن شویدابلاغیه پلیس فتا به "اینفلوئنسرها" برای انتقال مفاهیم آموزشی مقابله با کرونا

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس بهداشت و درمان ویروس کرونا پلیس فتا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس بهداشت و درمان ویروس کرونا پلیس فتا پلیس بهداشت و درمان ویروس کرونا پلیس فتا مجرمان سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از ظهر شنبه 8 اردیبهشت شروع می شود.
چراغپور افزود: رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن سیل ها لغزندگی سطح جاده ها از خطرات این سامانه است.

دیگر خبرها

  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات