Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:40:28 GMT

عضو مجلس خبرگان رهبری: بعثت پیامبر(ص) سبب هدایت بشریت شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۴۸۵

عضو مجلس خبرگان رهبری: بعثت پیامبر(ص) سبب هدایت بشریت شد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مبعث پیامبر(ص) یکی از زیبایی‌های تکوین در امر آفرینش و شریعت است و سبب هدایت بشریت شد. ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: مبعث پیامبر(ص) یکی از زیبایی‌های تکوین در امر آفرینش و شریعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه و ارزش بعثت افزود: بعثت پیامبر(ص) سبب شد که هدایت برای بشریت ایجاد شود و انسان‌های عالم را از هدایت‌های آسمانی بهره‌مند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جاهلیت در آن دوران حاکم بود و ولنگاری و فساد و تباهی‌گری وجود داشت، در چنین زمانی رسول خدا(ص) مبعوث شدند و مردم را هدایت کردند و در مدت 23 سال هدایت‌های آسمانی را به 5 قاره عالم رساندند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در آن دوران بزرگترین فساد بت‌شکنی بود و انسانی که از فطرت برخوردار بود سنگی را از دو کوه جدا کرده و چشم و گوش برای آن ایجاد می‌کرد و از عقلانیت دور می‌شد و در مقابل سنگ‌های ساخته شده به دست خود سجده و خضوع و تواضع می‌کرد.

اسلامی با بیان اینکه فساد زیادی بر انسان آن زمان حاکم بود گفت: جاهلیت آن زمان دختران و زنان را زنده به گور می‌کرد و زن در جامعه تحقیر می‌شد و زنانی که صاحب دختر می‌شدند با ناراحتی آن محل را ترک می‌کرد.

جستاری بر نکته رهبر انقلاب درباره بعثت؛ ماجرای تجدید عهد انبیای الهی با پیامبر اسلام در شب معراجبعثت و مأموریت آخرالزمانی پیامبرچرا بعثت پیامبر(ص) در مکّه واقع شد؟

وی عنوان کرد: در آن زمان هنگامی که دختر متولد می‌شد پای وی را در قالبی قرار می‌دادند و هنگامی که این دختر 3 ساله می‌شد با پای بسیار کوچکی که در آن قالب بود نمی‌توانست بیرون برود و محبوس چاردیواری می‌شد و این گونه دختران را تحقیر می‌کردند، زمان جاهلیت سایر نقاط جغرافیای انسانی این گونه جاهلیت حاکم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر(ص) از طرف خدا مبعوث شد و هدایت را به مردم ابلاغ و به آنها تفهیم می‌کرد، تصریح کرد: رسول خدا(ص) تاکید کردند که راه عقلانیت شما این نیست بلکه باید در مقابل تنها وجود عالم آفرینش یعنی خداوند خاضع بوده و برای دیگران بندگی نکرده و همچنین در مقابل صنم و بت خضوع نکنید و شما بنده خدا هستید و از همه چیز آزاد ولی نسبت به عبودیت خداوند باید بنده حقیقی و واقعی باشید.

استاد‌ حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) از بعثت استفاده کرد و هدایت را گستراند، امروز در جامعه فعلی بشر مشاهده می‌کنیم که بشر در جاهلیت دیگری قرار دارد، اومانسیم و مکاتب شرق و غرب بشریت را به تباهی و فساد می‌کشاند و این بشریت نیاز بیشتر به آموزه‌های دینی بعثت دارد.

اسلامی با بیان اینکه انسان باید نسبت به قرآن کریم و رهنمودهای امیرالمومنین(ع) و رهبران آسمانی خاضع باشد، افزود: بشر محتاج این چنین هدایت‌هایی است، امیدواریم انسان به عقل بیاید و از جاهلیت مدرن دست بر دارد و به سوی هدایت‌های آسمانی برود.

وی خاطرنشان کرد: خواهیم دید و شنید و متوجه می‌شویم که امام زمان(عج) کار بعثت را ترویج و تکمیل کرده و بشریت را از هدایت‌های آسمانی بهره‌مند می‌کند.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه معرفی شد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند