Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@14:44:43 GMT

۵۰ میلیون تن ظرفیت بندر شهیدرجایی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۹۴۷۲

۵۰ میلیون تن ظرفیت بندر شهیدرجایی افزایش می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز یک‌شنبه گفت: این ترمینال با توجه به هدف‌گذاری‌ها در صنعت فولاد قادر به رفع نیاز کارخانه‌های فولاد کشور است و در قالب قرارداد سرمایه‌گذاری و توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

الله‌مراد عفیفی‌پور در نشست تشریح برنامه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در بندر شهید رجایی از سال ۹۸ به مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره بیان داشت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی یک مگاپروژه بندری با پیچیدگی‌های خاص فنی و عمرانی است که موجب ارتقا جایگاه کانتینری بندر شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و ۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT را از دیگر مزیت‌های فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی عنوان کرد.

عفیفی‌پور آغاز عملیات اجرایی طرح احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، آغاز عملیات اجرایی طرح احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی، افتتاح طرح احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر شهیدرجایی و ساخت و نصب اسکله های فلزی شناور مبادی گردشگری بندر خمیر، لارک و هنگام از دیگر طرح‌های بنادر و دریانوردی هرمزگان نام برد.

وی نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در اسکله وی‍ژه حمل مواد نفتی بندر شهیدرجایی برای نخستین بار در بنادر کشور، تجهیز پنج ایستگاه ساحلی به سیستم شناسایی اتوماتیک و برگزاری نخستین مانور ریلی کانتینری از دیگر اقدامات مهم سال ۹۸ عنوان کرد.

عفیفی پور درباره عملکرد ۷۱ بندر هرمزگان نیز گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۷ میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر هرمزگان در بنادر این استان جابجا شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی ادامه داد: از مجموع ۸۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۵۳ تن کالای تخلیه و بارگیری شده نیز ۵۷ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۸۱ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی میزان صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری هرمزگان را ۳۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۱۵ تن و حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر استان را ۱۱ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۳۶ تن با افزایش ۵.۷ درصدی اعلام کرد.

عفیفی پور ادامه داد: در دوره زمانی یازده ماهه سال جاری، یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۷۹۴ TEU کانتینر در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری و ۵۸ هزار و ۶۰۹ فروند شناور در بنادر این استان پهلوگیری کرده‌اند.

وی افزود: از این رقم نیز، ۴ هزار و ۴۴۴ فروند شامل کشتی های بالای هزارتن و نیز ۵۴ هزار و ۱۶۵ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، کمتر از هزار تن وزن داشته‌اند.

از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک،، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سرمایه گذاری صادرات غیرنفتی قشم گردشگری وزن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فرآورده های نفتی بندر شهید رجایی بندر شهیدرجایی عفیفی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم