Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روزنامه نیویورک‌پست در گزارشی نوشت که خودی‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و عناصری از حزب جمهوری‌خواه بر این باور هستند که ویروس کرونا «تهدیدی وجودی» علیه انتخاب دوباره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده است.

بر این اساس، «استیو بنن» استراتژیست پیشین کاخ سفید با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا و تاثیرات دامنه‌دار آن پیچیده‌ترین تهدیدی است که آمریکا تاکنون با آن روبه رو بود، گفت: ترامپ در رقابت با جو بایدن نیست، او با این ویروس و آسیب‌های ناشی از آن رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنن افزود: ممکن است سقوط مالی، رکود بزرگ اقتصادی و جنگ علیه یک ویروس را همزمان داشته باشیم... انگار ماه انتخابات همین الان است و مردم آمریکا ترامپ را براساس چگونگی کنترل این بحران محک خواهند زد.

یکی از افراد ستاد انتخاباتی ترامپ که نیویورک‌پست نامش را فاش نکرده، پا را از بنن نیز پیشتر گذاشت و گفت اگر ترامپ محرک اقتصادی بیش از ۱ تریلیون دلاری را که برای مقابله با ویروس کرونا به تصویب کنگره رسیده به باد دهد، بازی را باخته است.

او همچنین گفت که اقتصاد همیشه یکی از موانع انتخاب مجدد ترامپ به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: اگر اقتصاد آمریکا درست پیش رود، ترامپ می‌تواند به سمت انتخاب دوباره برود، اما در صورتی که ایالات متحده به ۲۰ درصد بیکاری که وزیر خزانه‌داری درباره آن هشدار داده بود، برسد، دیگر نمی‌توان گفت که وضع اقتصاد خوب است.

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته در نشستی با جمهوریخواهان سنای آمریکا برای تصویب لایحه محرک اقتصادی هشدار داد در صورتی که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به درستی مدیریت نشود، ممکن است آمریکا با بیکاری ۲۰ درصد روبه رو شود.
بیشتر بخوانید: چرا ریاست جمهوری آمریکا بعد از ترامپ هیچ وقت نرمال نخواهد شد؟ نیویورک‌پست در ادامه گزارش آورده است، این صحبت‌ها در حالی است که نظرسنجی‌ها حاکی از دیدگاه‌های متناقض درباره ترامپ در جامعه آمریکایی است. نظرسنجی مشترک شبکه خبری ای‌بی‌سی و شرکت ایپسوس که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۵۵ درصد مردم ایالات متحده از عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا رضایت دارند و تنها ۴۳ درصد آن را تایید نمی‌کنند. این نتیجه یک هفته پیش از آن دقیقا عکس بود و اکثریت پاسخ‌دهندگان ناراضی بودند.

نتیجه جدید این نظرسنجی در حالی است که نظرسنجی دیگری که توسط موسسه گالوپ منتشر شده نشان می‌دهد محبوبیت ترامپ که در هفته‌های اول پس از استیضاح او به رکورد ۴۹ درصد رسیده بود، اکنون کاهش یافته و به ۴۴ درصد رسیده است.

اما وضعیت اقتصاد آمریکا نیز با شیوع کرونا رو به وخامت گذاشته است. دستاورد‌های تاریخی که در دوران ریاست جمهوری کمی بیش از ۳ ساله ترامپ در بازار‌های سهام نیویورک به دست آمده بود، پس از بحران ویروس کرونا با سقوط بازار‌های بورس همگی در عرض تنها چند از دست رفت. تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها نیز به جمعیت بیکاران که در دوران ترامپ به صورتی تاریخی کاهش یافته بود، افزوده است.

یک عضو هیات مشاوران ستاد انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ به نیویورک‌پست گفت: همه مردم این موضوع را به شدت جدی می‌گیرند. این یک حادثه بی‌سابقه است. موضوع این است که این بحران چه آسیب طولانی‌مدتی به بار می‌آورد. ناشناخته‌های زیادی داریم، ما هرگز چنین تجربه‌ای نداشتیم. سابقه نداشت است که اقتصاد آمریکا به کلی تعطیل شود.

گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا در مقایسه با کشور‌های دیگر سرعت بیشتری یافته به گونه‌ای که در آخرین آمار منتشر شده، آمریکا در رتبه سوم مبتلایان به این ویروس قرار گرفته و ۳۴۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

تارنمای دانشگاه جان هاپکینز شامگاه شنبه تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا را ۲۶ هزار و ۷۵۴ نفر اعلام کرد که تنها ۱۷۶ نفر بهبود یافته‌اند.

در میان ایالت‌های آمریکا، واشنگتن با ۹۴ کشته رتبه نخست، نیویورک با ۷۵ نفر و کالیفرنیا با ۲۵ کشته رتبه‌های بعدی این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

شیوع این بیماری به کاخ سفید هم رسیده است و یکی از کارکنان دفتر مایک پنس معاون اول ترامپ هم گرفتار آن شد. این مساله پنس و همسرش را راهی آزمایشگاه کرد تا تست کرونا بدهند، اما منابع خبری اعلام کردند، پاسخ آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

پیش از این هم ترامپ آزمایش ویروس کرونا داده بود و ایوانکا ترامپ هم یک هفته خود را قرنطینه ساخته بود. منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sCc خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ ویروس کرونا ویروس کرونا نیویورک پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا