Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهرام چوبان روز یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، ۸۲ بیمار مبتلا به این بیماری با دریافت خدمات تخصصی در بخش ویژه بیمارستان شهید مفتح و پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.
وی به تعداد قطعی مبتلایان ویروس کرونا و فوت شدگان ناشی از این بیماری در ورامین اشاره‌ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چوبان افزود: علاوه بر این افراد، ۲۱۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا نیز با حضور در بخش اورژانس بیمارستان شهید مفتح، ضمن دریافت دارو و خدمات سرپایی با توصیه بر قرنطینه خانگی، مرخص شدند.
وی تصریح کرد: بیمارستان شهید مفتح ورامین، به عنوان یکی از بیمارستان‌های دولتی زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی، با تجهیز تمامی امکانات، آماده‌باش کلیه پزشکان متخصص و پرستاران و تعیین بخش ویژه بستری بیماران مبتلا به کرونا، خدمات تخصصی ویژه به مبتلایان به  این بیماری ارائه می‌دهد و روند بهبود افراد مبتلا، نشان از موفقیت کادر پزشکی این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران است.
چوبان گفت: با توجه به این که بیمارستان شهید مفتح، تنها بیمارستان دولتی شهرستان ورامین بوده و به شهروندان دیگر شهرستان‌ها از جمله پیشوا که فاقد بیمارستان است، دیگر خدمات درمانی را نیز به مراجعین ارائه می‌دهد و دیگر بخش‌ها از جمله دیالیز و اورژانس‌های زنان و زایمان فعال است.
وی افزود: روز گذشته یکی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، نیاز به انجام عمل دیالیز داشت که به منظور جلوگیری از انتشار بیماری در بخش دیالیز و محافظت از بیماران این بخش، یک دستگاه ماشین دیالیز به بخش مخصوص بیماران کرونایی منتقل شد و با انجام حدود ۲۵ متر لوله کشی ماشین دیالیز به دستگاهR/۰ مرکزی وصل گردید و بیمار مذکور بدون هیچ مشکلی دیالیز شد.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین تأکید کرد:کلیه پزشکان و کادر درمانی در سراسر کشور تلاش دارند تا با این بیماری مقابله کرده و آن را شکست دهند در مقابل، عاجزانه از مردم درخواست می‌کنیم تا در خانه بمانند تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از دو بیمارستان دولتی و تأمین اجتماعی برخوردار است.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، تا کنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷ هزار و ۹۱۳ نفر بهبود یافته و و یک هزار و ۶۸۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ورامین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ورامین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ورامین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان شهید مفتح ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش