Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه از فرانسه به دلیل آزادی مهندس جلال روح الله نژاد که در این کشور در حبس به سر می برد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا امروز (یک شنبه) با انتشار بیانیه ای که روی وب سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفته است، نسبت به آزادی شهروند ایرانی متهم به دور زدن تحریم های آمریکا از زندان های فرانسه ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: آمریکا عمیقا از تصمیم یک جانبه فرانسه برای آزادی جلال روح الله نژاد شهروند ایرانی از زندان متاسف است. آمریکا پیش از این خواستار استرداد روح الله نژاد شده بود. هنوز اتهامات متعددی علیه او در ارتباط با صادرات غیرقانونی قطعاتی که کاربرد نظامی دارند، اقدامی که خلاف تحریم های آمریکا است، وجود دارد.

اورتگاس در ادامه این بیانیه آورده است: فرانسه و آمریکا در برقراری عدالت درخصوص کسانی که جرائم جدی مرتکب می شوند، به ویژه در پرونده‌های مربوط به امنیت ملی دارای منافع مشترک هستند. اما مایه تاسف است که فرانسه در این مورد به الزامات قراردادی (مابین دوکشور) خود عمل نکرد و مانع از برقراری عدالت شد.

به گزارش ایسنا، دادگاه‌های فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم وی را آزاد کرد.

جلال روح الله نژاد یک شهروند ایرانی است که به اتهام دور زدن تحریم ها علیه کشورمان از بیش از یک سال پیش در زندان های فرانسه بسر می‌برد و سرانجام روز اول فروردین ۹۹ آزاد شد. مهندس روح الله نژاد سال گذشته هنگام ورود به فرانسه به اتهام دور زدن تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه کشورمان بازداشت شد. دادگاهی در فرانسه درخواست مقامات آمریکا برای استرداد این شهروند ایرانی را تایید کرده بود.

چندی پیش دیوان عالی فرانسه نیز حکم این دادگاه را تایید و مقرر کرده بود روح الله نژاد به آمریکا مسترد شود. اما با پیگیری‌های بعمل آمده توسط نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی سرانجام دولت فرانسه جلال روح الله نژاد را آزاد کرد.

با وجود تایید استرداد روح الله نژاد، تغییر تصمیم فرانسه، رد درخواست دولت آمریکا در نتیجه پیگیری های پیچیده نهادهای جمهوری اسلامی ایران دستاوردی قابل توجه برای کشورمان و ناکامی بزرگی برای دولت آمریکا ارزیابی می‌شود.

در همین چارچوب رولاند گابریل مارشال که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات در روزهای اخیر از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0031Ii

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرانسه آمریکا جلال روح الله نژاد شهروند ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»

ایسنا/یزد سرکارگر یزدی که به دلیل وقوع یک حادثه در زندان به سر می‌بُرد با مهربانی اهالی پویش «دوشنبه‌های رهایی» از زندان آزاد شد.

پویش «دوشنبه‌های رهایی» نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار می‌شود و براساس آن هر دوشنبه، یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب می‌شود و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا می‌کنند.

در همین راستا نیز همزمان با هفته اول اردیبهشت ماه، نمایشگاهی از عکس گروهی این پویش در یزد برپا شد که ماحصل آن اختصاص مبلغ جمع آوری شده از این نمایشگاه برای آزادی یک زندانی دیگر بود.

«سعید حی» مسئول برگزاری این پویش با حضور در ستاد دیه استان یزد ضمن بررسی پرونده آقا رضا سرکارگر بتن‌ریز یزدی که به دلیل وقوع حادثه کارگاهی و عجز در پرداخت مبلغ دیه در بند زندان گرفتار شده بود، مبلغ ۶۵ میلیون تومان را جهت آزادی این زندانی غیرعمد اهدا کرد.

وی در این رابطه گفت: بازدیدکنندگان نمایشکاه عکس گروهی «دوشنبه‌های رهایی» طی چهار روز برپایی این نمایشگاه در مجموع مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همین طور دکتر «حاجب مرتاض» پزشک سرشناس یزدی نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مبلغ ۲۵ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی اهدا کرده بود که در مجموع مبلغ ۶۵ میلیون تومان جهت آزادی این مددجو اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم بزرگ رئال
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر