Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری عصر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور مسئولین مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان نهاوند برگزار شد، گفت: شهرستان نهاوند دارای ۱۱ پایگاه جامع سلامت و ۷۸ خانه بهداشت روستایی است که این ظرفیت‌ها برای اجرای طرح غربالگری و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا از امروز به‌صورت جدی‌تر و منسجم به کار گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این تعداد پایگاه و خانه بهداشت روستایی به همراه بخشداران، دهیاران و بهورزان مستقر در روستا موظف به ثبت اطلاعات ۱۸۲ هزار نفر شهروند شهری و روستایی در سامانه سلامت وزارت بهداشت هستند تا اطلاعات آماری موردنیاز در خصوص افراد مشکوک و مبتلا باهدف خدمت‌رسانی به این افراد تهیه شود.

ناصری با اشاره به اینکه ظرفیت سپاه و بسیج شهرستان آمادگی لازم برای همراهی با متولیان بهداشت و درمان را دارد، تصریح کرد: طبق ساز و کار تدوین‌شده بسیج در کنار بخشداران در نقاط شهری و روستایی با محوریت متخصصان حوزه بهداشت و درمان طی ۵ روز آینده موظف به ثبت ۱۰۰ درصدی اطلاعات موردنیاز سامانه سلامت برای مردم هستند لذا از مردم نیز درخواست می‌شود با توجه به سهولت تکمیل پرسش‌نامه و راه‌های اعلام‌شده همچون سامانه salamat.gov.ir نسبت به تکمیل پرسش‌نامه اقدام کنند.

وی افزود: ادارات شهرستان نهاوند نیز در بحث غربالگری الکترونیک باید ورود کرده و اطلاعات خود را وارد کنند تا بتوانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به حضور میهمانان نوروزی در شهرستان نهاوند، گفت: تمامی خودروهای پلاک غیربومی که در شهرستان حضور دارند با مردم نهاوند نسبت نسبی دارند لذا از این افراد تقاضا می‌شود برای سلامتی خود هرچه سریع‌تر به منازل خود برگردند چراکه امروز ظرفیت درمانی شهرستان نهاوند معطوف به جمعیت ساکن است.

ناصری بابیان اینکه برای عملیات سم‌زدایی و ضدعفونی شهر باید خودروهای پلاک غیربومی در سطح شهرستان، نهاوند را ترک کنند، گفت: مدت اقامت مهمانان و مسافران در نهاوند بیشتر از این به صلاح نیست و هر چه مهمانان بیشتر بمانند فرصت خدمتگزاری از پزشکان و پرستاران و مسئولین را می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز طی تماس تلفنی با فرماندار نهاوند با اشاره به اجرای طرح غربالگری خانه به خانه ویروس کرونا در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۹ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده و کمتر از ۱۰ کشور نیز تاکنون موارد مثبت نداشته‌اند.

رشید حیدری مقدم با تأکید بر اینکه مردم شهرستان نهاوند باید در راستای تکمیل پرسشنامه غربالگری بیش‌ازپیش اهتمام داشته باشند، گفت: شناسایی افراد مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی مستلزم داشتن اطلاعات آماری دقیق در این خصوص است لذا وزارت بهداشت در این خصوص راه‌های مختلفی همچون خود اظهار از طریق سامانه سلامت و سیب را در اختیار مردم و بهورزان قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه هر تجمع می‌تواند زنگ خطر برای ما باشد، گفت: هر آنچه در کاهش تجمعات و در زمینه در خانه ماندن بیشتر تلاش و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود آمار مبتلایان به این ویروس در استان و شهرستان کاهش می‌یابد لذا از مردم شهرستان و استان همدان درخواست داریم از حضور در اجتماعات و همچنین ترددهای غیرضروری اجتناب کنند تا بتوانیم به بهترین شیوه ممکن از این گذر عبور کنیم.

کد خبر 4884307

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا فرماندار نهاوند دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری نوروز قزوین شیراز ضدعفونی استانداری سمنان شهرستان نهاوند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی

ضرغام احمدوند  گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت مردم و در مناطق مختلف در دهه کرامت مورد تأکید است.

وی اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان تدارک دیده‌شده است و دستگاه‌های مسئول باید نهایت همکاری را در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها داشته باشند.

احمدوند افزود: با اشاره به اینکه ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دهه کرامت نام‌گذاری شده است که باید جشن‌ها و برنامه‌های باشکوهی برگزار شود.
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در این دهه شهرستان نهاوند میزبان کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی در برپایی جشن‌ها استفاده شود، اظهار داشت: پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در دهه کرامت در نهاوند حضور خواهد یافت و برنامه‌های متنوعی و معنوی نیز اجرا می‌شود.

احمدوند افزود: این دهه فرصت مغتنمی است تا با توسل به خاندان عصمت و طهارت، بیش‌ازپیش در راستای معرفی فرهنگ بلند اهل‌بیت (ع) گام برداشته و در جهت رشد و تعالی روحی و معنوی و توسعه فعالیت‌ها در این خصوص اقدام شود.

وی بیان کرد: اهتزاز پرچم در میدان سیدالشهدا، حضور خادمان به همراه پرچم در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، همایش دختران خورشید هشتم، تجمع مردمی در آستان مطهر شاهزاده محمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) ازجمله این برنامه‌ها است.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: مراسم افتتاح چایخانه امام رضا (ع) در میدان سردار شهید سلیمانی نهاوند در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت دیگر برنامه شاخص دهه کرامت در نهاوند است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی