Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی بر ضرورت نظارت دقیق بر قیمت و نحوه توزیع ماسک و الکل در تمام نقاط استان تاکید کرد.

سیدعلی آقازاده در جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی استان با ستاد مدیریت بحران که از طریق ویدئوکنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل بارندگی‌های روزهای نخست سال، جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با ستاد مدیریت بحران به صورت مشترک برگزار می شود تا تهمیدات لازم برای مقابله با کرونا و سیلاب احتمالی اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارش ها تا میزان ۶۰ میلیمتر در دو روز آینده اظهار کرد: بر این اساس فرمانداران استان برای بارش تا ۶۰ میلیمتر برنامه‌ریزی داشته باشند و برای اسکان چند ساعته و موقت مسافرین در ایام بارش نیز سازوکار لازم را اتخاذ کنند.

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر لزوم آماده‌باش در راستای مقابله با کرونا ویروس خواستار سرکشی مستمر فرمانداران از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شد و اظهار کرد: کاهش قابل توجه میزان ورودی و خروجی به استان در ایام نوروز نشانگر همراهی مردم و اقدامات صورت گرفته ستاد مقابله با کرونا در سطح استان است.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل تامین الکل و ماسک در سطح استان گفت: براساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، واحدهای تولید کننده ماسک و الکل مستقر در هر استانی در وهله اول موظف به تامین نیاز استان محل فعالیت خود هستند و مازاد آن را به می توانند به سایر نقاط کشور ارسال کنند.

آقازاده با تاکید بر اینکه تنها واحد تولید کننده ماسک استان در شهرستان زرندیه قادر است روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید کند، افزود: این میزان ماسک تولیدی می تواند نیاز استان را برطرف کند.

وی با تاکید بر  ضرورت دقت در توزیع ماسک در استان گفت: نظارت بر قیمت تمام شده و توزیع الکل، ماسک و دارو باید بصورت دقیق انجام شود تا مفسده‌ای شکل نگیرد.

وی در خصوص تعطیلی اصناف نیز گفت: مصوبه ستاد ملی درخصوص تعطیلی بازار و اصناف تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری همچنان پابرجاست و براساس نیازهای استان، پیشنهادات مورد نیاز مطرح خواهد شد. همچنین استمهال در تسهیلات دریافتی اصناف از بانک‌ها و تطبیق با مصوبات ستاد ملی از جمله پیشنهادات جدیدی است که مطرح خواهد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری، اصناف غیرضروری صرف نظر از اینکه در چه مکانی فعالیت دارند، تعطیل هستند و هر کس که در اجرایی شدن این مصوبه مقاومت کند باید مسیر قانونی و قضایی را طی کند.

وی گفت: امیدواریم با همراهی صاحبان صنوف و با کمک اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و آحاد مختلف مردم بتوانیم کرونا را در روزهای آینده شکست دهیم.

آقازاده همچنین گفت: ادارات استان نیز از پنجم تا ۱۵ فروردین ماه به همان شیوه قبل از سال عمل کنند و مدیران ادارات تعداد پرسنل را به حداقل ممکن برسانند تا  سقف کاهش نیرو به ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی برسد به شرط آنکه به وظایف قانونی ادارات لطمه ای وارد نشود.

وی گفت: بنابراین حداقل کاهش نیرو ۵۰ درصد باشد و فرمانداران نیز بر اجرای این مصوبه نظارت دقیق داشته باشند. همچنین در خصوص ساعت کاری ادارات تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۸۲ نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۵۴۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی  گفت: از ۳۶ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ مورد اراک، ۱۱مورد ساوه و زرندیه، دلیجان۵ مورد، محلات ۲ مورد، آشتیان ۲مورد و تفرش یک مورد بوده است.

همچنین مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز گفت: میزان بارش‌ها بطور میانگین در نقاط مختلف استان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش بینی شده است که در برخی نقاط تا ۶۵ میلیمتر نیز خواهد رسید.

محمد کمالی افزود: تا صبح فردا شدت بارش‌ها افزایش یافته و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. براین اساس در گردنه‌ها و نقاط سردسیر باید تدابیر لازم اندیشیده شود و سرمازدگی باغات نیز دور از انتظار نیست و روند کاهشی دما به منفی یک تا منفی پنج درجه خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استان مرکزی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد