Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:06:36 GMT

فرماندار ساوه: در ارائه آمار کرونا نباید پنهان کاری شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۰۸۳۵

فرماندار ساوه: در ارائه آمار کرونا نباید پنهان کاری شود

«علی میرزایی» شامگاه یکشنبه در نشست مشترک قرارگاه پدافند زیستی ساوه با استان مرکزی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: آمار مربوط به مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا، بستری شدگان، جانباختگان و بهبودیافتگان باید با هماهنگی میان دانشکده علوم پزشکی ساوه و دانشگاه اراک به صورت دقیق استخراج و ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت تداوم تمهیدات سختگیرانه و اتخاذ تصمیم های قاطع تر در شهر ساوه  که رتبه نخست در آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی را دارد، تاکید کرد.

فرماندار ساوه گفت: در صورت لزوم از ورود خودروهای با پلاک غیر از شهرستان ساوه ممانعت خواهیم کرد و افرادی که قصد ورود دارند نیز باید هویت ساوجی خود و سکونت فعلی شان در این شهر را احراز کنند و این اقدام در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس است. 

میرزایی با انتقاد از کم کاری و ناهماهنگی برخی از ارگان ها در اجرای تصمیمات قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه، خواستار انسجام و همدلی همه ارگان ها برای موفقیت در کنترل شیوع کرونا شد.

وی تاکید کرد: برخی تصور می کنند که کرونا در ساوه شکست خورده در حالیکه اینگونه نیست و بر اساس هشدارهای مراجع وزارتی و کشوری به احتمال فراوان در صورت رعایت نکردن مردم برای ماندن در خانه و انجام مسافرت های غیرضروری، بعد از 13 فروردین با موج دوم شیوع این ویروس مواجه باشیم که لازم است همه ارگان ها و مسئولان در این زمینه با جدیت در میدان حضور داشته باشند.

تداوم تعطیلی بازار و احتمال قرنطینه روستاها

میرزایی تعطیلی مراکز فروش، بازار و فروشگاه های بزرگ شهر ساوه را تصمیمی درست و با هدف ممانعت از اجتماع مردم و قطع زنجیره انتقال کرونا بیان و تاکید کرد: این وضعیت همچنان پابرجا است و مشاغلی که دایر بودن آنها ضروری است نیز باید با رعایت موازین بهداشت فردی و عمومی به کار خود ادامه دهند.

معاون استاندار مرکزی در ادامه نسبت به خطر شیوع کرونا در مناطق روستایی که در این روزها میزبان برخی از مسافران و مهمانان هستند، هشدار داد و از بخشداران مرکزی و نوبران و همچنین دهیاران خواست با جلوگیری از رفت و آمدهای بی مورد، اجرای قرنطینه روستاها را در صورت ضرورت مدنظر قرار دهند.

میرزایی همچنین از اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه خواست تا در زمینه تهیه ماسک و الکل برای شهرستان و رایزنی با اداره کل استان فعالانه عمل کند و در زمینه نظارت بر توزیع این اقلام نیز قاطعیت بیشتری داشته باشد.

افزایش شمار دستگاه های تب سنج در مبادی ورودی شهر به خصوص خیابان سید جمال الدین اسدآبادی و همچنین نیروهای مستقر با حضور نمایندگانی از جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار ساوه در نشست قرارگاه پدافند زیستی بود.

میرزایی همچنین از سازمان های مردم نهاد برای مشارکت در طرح پیشگیری و عملیات غربالگری مبادی ورودی برون و درون شهری درخواست همکاری کرد.

در تازه ترین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک، شمار افراد مبتلا به کرونا در شهر ساوه 253 نفر اعلام شد.
 

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه شهرستان ساوه در این همایش گفت: مادران مقاومت باید در تعالیم خود به فرزندان ستون عبادی اسلام را تقویت کنند.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه دین باوری و وظیفه شناسی مهمترین خصلت مادران مقاومت است افزود: اگر هر کدام از مادران این وظیفه خود را به درستی انجام دهند بدون شک کشور و آرمان‌های اسلامی نیز از گزند دشمنان در امان خواهند بود.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: امروز به پشتوانۀ حرکت‌های عظیم مردم ایران، حرکت‌های جهانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در حال شکل گیری است.
سرهنگ مهدی افزود: ملت ما در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که همواره مقاوم هستند و از ملت‌هایی که در برابر ظلم و استبداد مقاومت می‌کنند، حمایت کرده‌اند.
در این مراسم مادران مقاومت ساوجی با ختم قرآن کریم، رهایی و پیروزی را برای مردم رنجدیده و مادران بی‌گناه غزه از خداوند متعال طلب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • سرگیجه با آمار تورم
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین