Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@23:02:07 GMT

تازه‌ترین اقدام‌های کشور‌ها برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۲۰۱۶

تازه‌ترین اقدام‌های کشور‌ها برای مقابله با کرونا

در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفته و بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند، کشور‌های مختلف در سراسر جهان به اقدامات خود برای کاستن از تبعات اقتصادی این بیماری که به گفته نهاد‌های معتبر می‌تواند تا دو تریلیون دلار خسارت به اقتصاد جهان وارد کند، ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان

اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از نهایی شدن بسته متمم ۱۵۰ میلیارد یورویی به بودجه این کشور خبر داده است تا پیامد‌های ویروس کرونا بر بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی را کاهش دهد. شولتس گفت: ۱۵۰ میلیارد، رقم بزرگی است، اما به ما انعطاف پذیری که به آن نیاز داریم را می‌دهد. علاوه بر آن ما اقدامات زیاد دیگری را در دستور کار داریم تا ثبات مورد نیاز برای تداوم فعالیت کسب و کار‌ها را ایجاد کند. شولتس افزود: لازم است تا از همین ابتدای کار یک سیگنال نیرومند و واضح را ارسال کنیم.

استرالیا

دولت استرالیا با اعلام فاز دوم عملیات محافظت از اقتصاد این کشور دربرابر ویروس کرونا اعلام کرد که ۳۸.۵ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق خواهد کرد. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا با تاکید بر حمایت از کسب و کار‌های کوچک و متوسط گفت: این کسب و کار‌ها در مجموع یک سوم تولید ناخالص داخلی ما را تولید می‌کنند و ۴۰ درصد کل شاغلان را استخدام کرده اند. ما از کسب و کار‌های کوچک متوسط به عنوان سربازان خط مقدم این نبرد اقتصادی حمایت می‌کنیم.

پیشتر نیز دولت در نخستین گام اقدام به تزریق ۱۰.۲ میلیارد دلار نقدینگی به بازار کرده بود. بانک مرکزی این کشور نیز از برنامه ریزی برای خرید پنج میلیارد دلار اوراق قرضه برای جلوگیری از ورشکستگی کسب و کار‌ها خبر داده بود.

استرالیا هم چنین برای کاهش فشار مالی به مردم این کشور از بخشودگی معوقات مالیاتی تا سقف ۱۰ هزار دلار خبر داد. به گفته موریسون، استرالیا اکنون ۱۰ درصد کل اقتصاد خود را برای مقابله با کرونا بسیج کرده است.

شان اولیور، اقتصاد دان موسسه‌ای ام پی اکونومیست گفت: غیرممکن است بشود جلوی رکود را گرفت، چون مردم از خانه بیرون نمی‌آیند و خیلی کمتر خرج می‌کنند، اما مهم این است که خسارت‌های احتمالی را به حداقل برسانیم. اگر موفق به انجام این کار شویم میتوانیم خیلی سریع پس از پایان همه گیری به وضع عادی برگردیم.

تونس

تونس که یکی از حادترین شرایط را در بین کشور‌های آفریقایی دارد از اختصاص یک بسته حمایتی ۸۶۰ میلیون دلاری برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا خبر داد. دولت هم چنین اعلام کرد با هدف حمایت از کسب و کار‌ها مهلت سررسید پرداخت مالیات‌ها و بازپرداخت اقساط وام‌ها را به تعویق می‌اندازد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا مبارزه با کرونا آلمان استرالیا تونس پارسی خبر کسب و کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»