Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:28:23 GMT

ورود زودهنگام دام به مراتع چهارمحال وبختیاری ممنوع است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۲۱۵۹

ورود زودهنگام دام به مراتع چهارمحال وبختیاری ممنوع است

فرامرز مردانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور اطلاعیه کنترل کوچ بهاره عشایر و ممانعت از ورود زودهنگام دام به مراتع استان افزود: چرای زودهنگام دام در مرتع از مهمترین عوامل تخریب مراتع استان است.

وی اظهارداشت: دام موجود استان ۳ برابر ظرفیت مراتع است که افزایش دام در مرتع ،فقر مراتع و تخریب پوشش گیاهی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی گفت: تاکنون در استان ۲۰ هزار پروانه بهره‌برداری صادر شده است، که براساس پیش‌بینی و ارزیابی فنی و علمی، مراتع استان ظرفیت پذیرش و چرای ۷۰۰ هزار واحد دامی را دارد.

به گفته وی ، زمان ورود دام به مراتع استان از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز خواهد شد و ٣٠ شهریور نیز برای خروج دام از مراتع پیش‌بینی شده است.

مردانی، با اشاره به مواد ۴۴ و ۴۴ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور و تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: ورود پیش از موعد مقرر دام به مراتع و بدون پروانه چرا یا مازاد بر ظرفیت پروانه چرا به مراتع، جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه ورود دام و همچنین کوچ زودهنگام عشایر به مناطق استان،ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه‌های نیروی انتظامی و ایست و بازرسی‌های گروه‌های کنترل دام مستقر در گلوگاه‌های استان، برابر با مقررات با متخلفان برخورد خواهند کرد و از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگرد قانونی قرار خواهد داشت.

 رییس اداره مرتع اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از مرتعداران خواست برای حفاظت از مراتع تا ۳۰ فروردین‌ماه یک نفر قرقبان را تعیین و معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، از مجموع یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار مساحت استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۳۵ هزار هکتار را جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها زندگی عشایری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری زندگی عشایری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری دام به مراتع مراتع استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی مطرح کرد: ورود برخی افراد با سگ به پارک‌ها به خصوص سگ‌های فانتزی و بزرگ که حتی مشاهده آنها برای برخی رعب آور است موجب آزار مردم می‌شود، بنابراین رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها و معابر عمومی هستند، اظهار کرد: سگ گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها یکی از رفتارهای غلط است که ضمن ایجاد نگرانی برای مردم در برخی مواقع موجب بروز حادثه نیز شده است.، بنابراین باید این امر در پارک‌ها ممنوع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج سگ گردانی را نوعی ضد ارزش دانست و یادآور شد: علاوه بر ورود افراد به همراه سگ به پارک‌ها و عدم رعایت موارد مربوطه، حتی بوستان‌ها به محلی برای خرید و فروش سگ تبدیل شده‌اند.

کد خبر 6090971

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴