Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:53:53 GMT

مصرف بهینه آب در اصفهان بویژه در ایام نوروز ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۲۱۸۸

مصرف بهینه آب در اصفهان بویژه در ایام نوروز ضروری است

هاشم امینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکیدات زیاد پزشکان و مسوولان مبنی بر حفظ بهداشت شخصی و شستشوی مداوم دست ها هم روزه افزایش می یابد اما در عین حالی که موازین از سوی مردم رعایت می شود باید مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: کاهش میزان بارش های موثر و منابع آبی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل مشهود است، بنابراین با مشکل مصاعف کنونی یعنی کووید-۱۹ ضرورت دارد که فکر ماه‌های آینده و روزهای گرم باشیم تا مشکلاتی مانند قطعی آب رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفا اصفهان، بستن شیر آب هنگام شستشوی دست‌ها را راحت‌ترین راهکار برای صرفه جویی ذکر کرد و ادامه داد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند پرلاتورها( درفشان) سردوش ها، فلاش تانک‌های کم مصرف دوحالته، محدودکننده‌های جریان (رگولاتورها) شیرآلات اهرمی، شیرآلات الکترونیکی و خودکار نقش بسزایی در کاهش مصرف آب دارد.

وی با اشاره با افزایش ۱۵ درصدی در مصرف آب بخش آشامیدنی و بهداشت این استان از زمان شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل، تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن میزان معقول و بهینه در ماه‌های آینده وضعیت آب در استان با مشکل روبه رو خواهد شد، لذا از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم در کنار اهمیت به سلامتی قدر این ماده با با ارزش را بیش از گذشته بدانند.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تولید مایع ضد عفونی کننده و گندزدا برای استفاده در مراکز درمانی و سطح شهر تا پایان بحران کرونا توسط این شرکت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ۶ هزار کیلوگرم آب ژاول تولیدی در این شرکت در ۲۴ ساعت، با افزودن آب و رقیق شدن قابلیت تبدیل به حدود ۶۰ هزار کیلوگرم مایع ضدعفونی کننده را دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید این ماده از هفته گذشته در آبفا اصفهان آغاز شد خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این محصول مهم ضدعفونی کننده که به صورت رایگان در اختیار سازمان ها، مراکز بهداشتی و درمانی ، دستگاه های اجرایی و خدماتی و نهادها در سطح استان قرار می گیرد، در محل چاه های فلمن بوسیله پنج دستگاه الکترولیز نمک طعام با غلظت کلر یک درصد انجام می‌شود.

بر اساس آمار و ارقام اعلام شده، بارش‌های امسال نسبت به پارسال حدود ۴۳ درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت بالغ بر ۱۹ درصد کاهش داشته است.

 شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا سوم فروردین نزدیک به ۲۰۰ تَن رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب اصفهان ویروس کرونا آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • جوی به‌نسبت پایدار در یزد