Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز  قزلباش شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در زمان حاضر بیماری کرونا در این استان سیر صعودی با یک شیب ملایم دارد که نسبت به روزهای گذشته میزان بستری بیماران در بیمارستان های استان با عدد ثابتی، افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در واقع میزان بستری روزانه بیماران کرونایی این استان چندان تفاوتی نکرده، اما به دلیل آنکه این افراد به مدت ۶ روز در مراکز درمانی بستری هستند، بطور طبیعی و تدریجی یک وضعیت تجمعی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون ۳۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که به طور میانگین در روز ۳۵ الی ۴۵ نفر در این مراکز درمانی بستری می شوند که حداقل پنج تا ۶ روز تحت مراقبت های لازم قرار می گیرند.

قزلباش افزود:سیر ابتلا به بیماری همچنان در این استان ادامه دارد که در مجموع از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون هزار و ۱۴۱ نفر بصورت تجمعی در بیمارستان ها بستری شدند که با افزوده شدن ۲۸ مورد جدید طی روز گذشته شمار بیماران مثبت در استان به ۳۹۴ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه از مجموع بیماران بستری شده کرونایی در استان ۷۸۹ نفر به دلایل مختلفی ترخیص شدند و اینکه افرادی از استان های مختلف و یا کارکنانی که در استان های دیگر مشغول بکار بودند به این استان برگشته اند تا چه میزان در افزایش شمار بیماران تاثیر خواهد داشت، این مهم طی روزهای آینده خود را نشان خواهد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی  استان زنجان ادامه داد: هر چقدر بتوان زنجیره انتقال بیماری را  کنترل کرد به همان میزان در این زمینه موفق خواهیم بود و در این میان طی چند روز گذشته ۶ هزارو ۳۰۸ نفر به استان وارد شده و در قرنطینه قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: در واقع این تعداد مورد شناسایی قرار گرفته اند که بطور عمومی زنجانی های ساکن دیگر مناطق و استان های آلوده را تشکیل می دهند که هم اکنون تحت کنترل قرار دارند که بطور طبیعی در روند افزایش شمار مبتلایان تاثیر خواهد داشت.

قزلباش به وضعیت کنترل ورودی و خروجی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این کار با جدیت در حال انجام است و به این موضوع باید توجه داشت که در روزهای پایانی سال گذشته، بخشی از مردم توصیه های متخصصان امر را جدی نگرفتند و در مکان های پر جمعیت همانند بازار حضور داشتند که بطور قطع در روزهای آینده این رفتار مردم بدون توجه به نکات اعلام شده شیوع بیشتر بیماری را نشان خواهد داد.

وی  ادامه داد:  بخشی از مردم سفر و یا دید و بازدید نورزوی را انجام دادند که این موارد در کنترل دولت و سیستم مدیریتی نیست هر چند اقدامات سخت گیرانه می تواند موثر باشد که بر اساس سیاست کلی کشوری در استان نیز انجام می شود.

این مسؤول یادآوری کرد: انتظار می رود که با این رفتارها همچنان سیر صعودی بیماری در استان مشهود باشد هر چند به طور مقطعی شیوع بیماری کاهش یابد اما نگرانی وجود دارد که دوباره به شکل دیگری خود را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل ورودی ها بر این مبنا است که بدانیم چه کسی وارد این استان می شود تا در صورت مستقر و اقامت با هدف پیگیری احتمالی بیماری اهمیت دارد چرا که در صورت علامت دار شدن اقدامات بعدی انجام گیرد.

به گفته وی، شیوع ویروس کرونا تجربه منحصر به فرد و هشداری است که می تواند طی سال های آتی توسط ویروس دیگر یا عامل بیماری زایی دیگری رخ دهد و در واقع فرصتی برای بشر و آماده سازی برای اتفاقات بعدی و تامین زیر ساخت های مورد نیاز است. 

برچسب‌ها کرونا زنجان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا زنجان بهداشت و سلامت کرونا زنجان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این اکتشاف می تواند نشانگرهای مشترک جدیدی برای افسردگی و بیماری های قلبی فراهم کند که به توسعه درمان هایی برای هر دو بیماری منجر شود.

هر دو بیماری مذکور مشکلاتی برای سلامت در جهان به حساب می آیند. طبق تخمین های اولیه ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند و از سوی دیگر ۶۲۰ میلیون نفر به بیماری های قلبی مبتلا هستند. برای مدت های طولانی تخمین زده می شد عوامل دخیل در سبک زندگی دلایل اصلی ارتباط میان این دو بیماری هستند. سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب دلیل اصلی هر دو بیماری تلقی می شدند.

مولفان پژوهش جدید یک ماژول ژنی را به عنوان گروهی از ژن ها تعریف کرده اند که الگوی بیان مشابهی در شرایط مختلف دارند و به همین دلیل از لحاظ عملکرد مرتبط هستند.

بینیشا میشرا محقق دانشگاه تامپر در فنلاند در این باره می گوید: ما پروفایل بیان ژنی در نمونه خون افراد مبتلا به افسردگی و بیماری های قلبی را رصد کردیم و ۲۵۶ ژن در یک ماژول ژنی یافتیم که بیان آنها در سطح بالاتر یا پایین تر از متوسط، افراد را در معرض خطر ابتلا به هر دو بیماری قرار می دهد.

این تحقیق براساس پژوهش جوانان فنلاندی(YFS) انجام شده که عوامل ریسک ابتلا به بیماری های قلبی از کودکی تا بزرگسالی را بررسی می کند. این تحقیق در سال ۱۹۸۰ میلادی با حضور ۳۵۹۶ کودک و نوجوان ۳تا۱۸ ساله آغاز شد. محققان الگوریتمی را به کار گرفتند و با استفاده از داده های جمع آوری شده ۲۲ ماژول ژنی از خوشه بندی سلسله مراتبی ماتریس عدم تشابه کشف کردند که حاوی ۱۴ تا ۱۰۳۶۷ ژن مرتبط بودند.

نتایج تحقیق نشان داد یک ماژول ژنی به نام darkred با ۲۵۶ ژن ارتباط زیادی با هر دو بیماری دارد. این تحقیق در ژورنالFrontiers of Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 6098098 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون (فیلم)
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟