Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از پایگاه خبری BBC مشخص می‌شود که این رسانه، در دو عرصه داخلی و خارجی خط رسانه‌ای مشخصی را دنبال می‌کند و اخبار را به صورت جهت‌دار و گزینشی به مخاطب عرضه می‌کنند.

بی‌بی‌سی با تولید ادبیات شبه‌علمی و پروپاگاندای رسانه‌ای، اتهامِ ساختگی بودن ویروس کرونا توسط دولت آمریکا و انگلیس را زیر سؤال می‌برد و با برجسته کردن مبدأ جغرافیایی این ویروس یعنی چین و بزرگ کردن اتهامات به ایران در شیوع این بیماری در جهان؛ ذهن‌ها را از خود منحرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از طی این مرحله، بی‌بی‌سی با سانسور اخبار مهار این ویروس و یا کم‌رنگ کردن آن و هم‌چنین بزرگ‌نمایی اخبار خسارات ناشی از شیوع این بیماری؛ از ویروس کرونا یک ویروس غیرقابل مهار و هول‌ناک می‌سازد که ابرقدرت‌ها را به زانو درآورده و اقتصاد و انواع تجمعات بشری و مذهبی و تفریحی و کاری و... را بلعیده است و دولت‌ها و حتی افراد بشر را به انزوای مطلق کشانده است و این‌گونه القا می‌کند برای مقابله با این ویروس هیچ راهی جز قرنطینه نیست.

بی‌بی‌سی تمام اتفاقات مثبتی که ماندن در خانه ممکن است داشته باشد را درز می‌گیرد و این‌گونه القا می‌کند که اگر قرنطینه در خانه باشد به تنهایی محض، افسردگی، مشغولیت شدید ذهنی، بی‌تکلیفی و حیرت، وسواس فکری و روحی می‌انجامد و اگر در بیمارستان باشد علاوه بر موارد قبل؛ نبود امکانات بهداشتی و رفاهی هم اضافه می‌شود.

اگرچه شکی نیست که ویروس کرونا در حدی که متخصصین می‌گویند مسئله‌ای جدی است، اما بی‌بی‌سی با بزرگ‌نمایی غیرعلمی مستقیم یا غیرمستقیم به مخاطب خود می‌گوید کرونا ویروسی است که باعث از هم‌پاشیدگی جامعه می‌شود. این ویروس احتکار، قحطی، سرقت، حرکات تعصب‌آلود و نژادپرستانه و ... را به همراه می‌آورد و چرخ اقتصاد و زندگی اجتماعی را تعطیل می‌کند و آن‌قدر هول‌انگیز است که اگر کسی به این بیماری مبتلا شد همسایگانش در خانه‌اش را می‌بندند و پلمپ می‌کنند.

این پژوهش ۱۰۸ صفحه‌ای که با عنوان کرونای سیاسی، به نقشه خوانی BBC در ماجرای کرونا در ایران پراخته، توسط جمعی از محققان و فعالان رسانه‌ای حوزوی، گردآوری و در کانال روزنه (rozaneebefarda@) منتشر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بی بی سی ویروس کرونا بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!