Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از آغاز امداد هوایی به سیل‌زدگان جنوب کرمان در شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

رضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه مناطقی از شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج، منوجان، کهنوج و ریگان درگیر سیل هستند، اظهار داشت: امدادرسانی هلال احمر از دیشب شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلال‌احمر کرمان از امدادرسانی حدود 200 نفر نیروی هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان خبر داد و افزود: امداد هوایی نیز آغاز شده و مناطق رودبار با بحران مواجه هستند و هلال‌احمر با 20 دستگاه خودروی امدادی در این مناطق فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق  مسدود است و به محض بازگشایی امدادرسانی شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: اقلام ضروری زیستی و غذایی در رودبار جنوب در حال تخلیه است.

نیمی از شهرستان زهکلوت زیر آب رفت

قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت سیل و بارندگی در شهرستان رودبار اظهار داشت: راه ارتباطی رودبار به سمت زهکلوت و زهکلوت به سمت ایرانشهر و حوزه‌های روستایی کاملا مسدود است و یازده دهانه پل کاملا شکسته و تخریب شده است.

فرماندار رودبار ادامه داد: تلفات دامی و کشاورزی بسیار بالایی در اثر این سیل داریم و تمام روستاها و معابر کاملا  دچار آبگرفتگی شدند و  تعدادی از روستاها را مجبور به تخلیه ساکنان شدیم.

وی عنوان داشت: مرکز شهر زهکلوت تقریبا 50 درصد کاملا آبگرفتگی شده و معابر و مغازه‌ها زیر آب است.

قانعی خاطرنشان کرد: سد خاکی بالادست روستای چاه‌علیشاه تخریب شده و  روستا را کاملا آب گرفته که ناچار شدیم، 500 خانوار روستا را خارج کنیم و  در حال ارائه خدمات هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی همه پای کار هستند؛ هلال‌احمر، راهداری، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و..هر دستگاه به فراخور وظایف خود پای کار است، اضافه کرد: استاندار، معاونان و مدیران کل دستگاه‌های مختلف پای کار هستند و ارائه خدمات می‌دهند و برخی خدمات هم با پرواز هلی‌کوپترها انجام می‌شود.

قانعی بیان کرد: خوشبختانه فوتی و مفقودی در اثر این سیل نداشتیم اما یک زن باردار داشتیم که با کلی سختی و مشقت  به درمانگاه برجک رساندیم تا زایمان انجام شد و دنبال انتقال آن به نزدیک‌ترین بیمارستان هستیم.

وضعیت بحرانی 80 روستا در ریگان

امین فرماندار ریگان نیز به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر راه 80 روستای این شهرستان مسدود شده و برق 60 روستا نیز قطع است و 15 موتور پمپ آب کشاورزی در منطقه ده‌رضا زیر آب رفتند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سیلاب و طغیان رودحانه زیاد هست امکان امدادرسانی زمینی در منطقه نیست.  

اهالی منطقه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار فارس اظهار کردند: مردم برخی روستاها به دلیل سیل در پشت بام‌ها هستند.

انتهای پیام/3388/ق

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل کرمان هلال احمر بحران خبرنگار فارس هلال احمر زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار پاتاوه در آیین افتتاح خانه هلال روستای تمنک از حمایت و همکاری مردم، شورا و دهیار روستا برای کمک به راه اندازی خانه هلال قدردانی کرد و گفت: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر در ادارات، نهادها، شرکت‌ها و مناطق شهری و روستایی به شمار می‌رود که نقش مهمی در مدیریت بحران دارند.
شهرام صفادوست افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال‌احمر به منظور آگاه‌سازی جامعه از مخاطرات و روش‌های مقابله با آن است.
امام جمعه پاتاوه هم در این آئین گفت: خانه های هلال محله محور و اجتماع محور و با هدف آموزش به روستائیان راه اندازی شده است.
حجت السلام سیادت افزود: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر است که باید این مهم در این بخش پیگیری و آموزش داده شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دنا هم گفت:۷ خانه هلال در شهرستان دنا فعال وجود دارد که در حال خدمت رسانی به مردم است.
چراغ سحر با بیان اینکه ترویج فرهنگ داوطلبی از دیگر برنامه‌های خانه‌های هلال است افزود: خانه های هلال در زمان بحران نقش مهمی برای امدادرسانی در روستاها ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در فاصله رسیدن گروههای امدادی به صحنه حادثه، تنها افرادی که می توانند با تجهیزات و ابزارهای خود، پاسخ اضطراری به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند و خانه های هلال آموزش استفاده از ابزارها هنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد.

دیگر خبرها

  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی