Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@22:37:14 GMT

بخور و نخورهای "دیابتی‌ها" در نوروزِ کرونایی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۲۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر هادی عبدالله زاد با اشاره به شیوع کرونا در روزهای اخیر، گفت: این بیماری برای گروه‌هایی از افراد با خطرات بسیاری همراه است که از جمله این گروه‌ها بیماران مبتلا به دیابت هستند، بنابراین این افراد باید بیش از همه رعایت نکات بهداشتی را داشته و حتما در خانه بمانند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص نکات تغذیه ای ضروری برای این بیماران گفت: بیماران دیابتی که تحت نظر پزشک برنامه و رژیم غذایی خاصی دارند، باید همان برنامه را با دقت اجرایی کرده و تغییری در آن ایجاد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص سایر بیماران توصیه می‌شود هر سه وعده غذایی را در زمان مشخص و منظم در طول روز داشته باشند و در کنار سه وعده غذایی اصلی، توصیه می‌شود سه میان وعده هم در طول روز لحاظ شود.

عبدالله زاد خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی نباید خودسرانه اقدام به حذف یک وعده غذایی اصلی کنند و در کنار آن نباید در یک وعده پرخوری کرده و در وعده دیگر غذا کم مصرف کنند و باید حجم غذای مصرفی آنها در هر وعده متعادل بوده و تمامی وعده های غذایی را در طول روز داشته باشند.

وی یادآور شد: این بیماران نباید در طول روز به هیچ وجه گرسنه بمانند، بنابراین توصیه می‌شود میزان غذای مصرفی روزانه در وعده ها و میان وعده ها تقسیم بندی شود و به عبارتی این افراد باید بصورت مستمر اما به میزان کم در طول روز مصرف مواد خوراکی را داشته باشند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: بیماران دیابتی حتما مصرف یک میان وعده را به ساعات پایانی شب موکول کنند تا در طول خواب شبانه با افت قند خون مواجه نشوند.

عبدالله زاد با اشاره به ضعف سیستم ایمنی بدن بیماران دیابتی در برابر کرونا، نسبت به مصرف شیرینی برای این دسته از افراد هشدار داد وافزود: مصرف شیرینی جات موجب تضعیف بیش از حد سیستم ایمنی بدن می شود و این مسئله برای بیماران دیابتی می‌تواند به شدت خطرناک باشد و توصیه می شود این بیماران مصرف شیرینی و غذاهای شیرین را در نوروز امسال به طور کامل قطع کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مصرف آجیل را برای بیماران دیابتی مناسب دانست وافزود: نوع آجیل مصرفی باید حتما کم نمک باشد و به رعایت نکات بهداشتی در خرید آن دقت شود.

وی افزود: در صورت مصرف آجیل این دسته افراد باید از حجم غذای مصرفی اندکی کم کنند تا دچار اضافه دریافت کالری نشوند و از طرفی باید آجیل و سایر مواد خوراکی مصرفی در طول روز و به تدریج مصرف شود.

عبدالله زاد تصریح کرد: بیماران دیابتی باید در طول روز سه واحد میوه مصرف کنند و توصیه می‌شود به جای آبمیوه حتما از خود میوه استفاده شود.

این متخصص تغذیه مصرف تخم مرغ، انواع لبنیات کم چرب به‌ویژه شیر و مصرف دو بار در هفته ماهی برای بیماران دیابتی را ضروری و مفید دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیابت کرونا ویروس بیماران دیابتی توصیه می شود عبدالله زاد طول روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

به گزارش تسنیم، اگرچه پیش‌تر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟