Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@22:40:08 GMT

ورود ۲ محموله دارویی تا آخر هفته به ایران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۳۰۷

ورود ۲ محموله دارویی تا آخر هفته به ایران

دکتر کریم همتی در حاشیه بازدید از بیمارستان نورافشار گفت: با توجه به درگیری که در کل کشور با کووید ۱۹ داشتیم، جمعیت هلال احمر ورود خوبی داشت و بیمارستان نورافشار همه فعالیت‌های معمول را متوقف کرد و به عنوان همراه و پشتیبان بیمارستان مسیح دانشوری شروع به فعالیت کرد. از حدود ۹۰ تختی که بیمارستان دارد، ۵۰ تخت درگیر کووید ۱۹ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه کمبود خاصی وجود ندارد، امکانات وجود دارد. چند بخش هم داریم که محل بستری و نقاهتگاه بیماران است.

وی افزود:، اما می‌توانید حدس بزنید با توجه به شرایطی که هست، همکاران ما چه ایثاری می‌کنند. دست تک تک همکاران را می‌بوسیم. فرزندان این مردم، بهترین لحظاتشان را در بیمارستان و برای خدمت‌رسانی به مردم سپری می‌کنند؛ دور از خانواده و در بهترین روز‌های سال. شرایط خاصی است، باید دورهمی را کنار بگذاریم، سفر‌های بی‌مورد را کنار بگذاریم. میانگین آلوده شدن، سه نفر است،، اما کسی که علائم دارد، می‌تواند تا ۱۰ نفر را آلوده کند. اگر به سفر‌ها ادامه دهیم، این شرایط و بیماری می‌تواند تا پس از فروردین هم ادامه داشته باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح غربالگری مسافران نوروزی گفت: از ۱۹ استان در روز‌های گذشته بیش از ۸.۵ میلیون نفر با بیش از ۲.۸ میلیون خودرو خارج شده اند. در این حجم بالای خروج حدود ۶۵۰۰ نفر با علائم کرونا مثل تب شناسایی شدند. فقط در روز ۲۹ اسفند حدود هزار نفر با علائم کرونا شناسایی شدند. باید از سفر رفتن تحت هر عنوانی خودداری کنیم. چند هزار نفر از نیرو‌های هلال احمر و سازمان‌های دیگر درگیر این بیماری و غربالگری هستند.

همتی درباره واردات دارو‌های ویژه کووید ۱۹ گفت: تامین دارو‌های خاص و دارو‌های مورد نیاز جامعه، از اولویت‌های ماست. دو محموله از دارو‌های مورد نیاز تامی‌فلو و کلترا خریداری شده و تا آخر هفته به ایران می‌رسد. یک میلیون قرص تامی‌فلو و ۶۰۰هزار قرص کلترا وارد می‌شود. برحسب نیاز، می‌توانیم همین مقدار دوباره تامین کنیم. این دو دارو غیر از بحث کووید ۱۹، مصارف دیگری هم دارند.

وی درباره کمک‌های خارجی به ایران در همه‌گیری کروناویروس هم گفت: برای دریافت کمک‌های بین‌المللی انبار‌هایی را در اختیار ستاد ملی کرونا قرار دادیم. از دیروز نخستین محموله‌ها وارد انبار‌های هلال احمر شد. با کشور‌های مختلفی رایزنی کردیم برای کمک‌ها و کشور‌هایی هم برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند. ایرانیان خارج از کشور مخصوصا امریکا کمک‌هایی را جمع‌آوری کرده‌اند. مبارزه با این بیماری از عهده هیچ دولتی به تنهایی کاری ساخته نیست. مردم باید همکاری کنند. کشور‌هایی که وضعیت خوبی دارند هم نالان هستند. مردم از سفر رفتن امنتاع کنند. کمک‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد. هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی کرونا، در بالاترین سطح وجود دارد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، همتی همچنین درباره نقاهتگاه‌ها گفت: ۲۶۰۰ تخت از نقاهتگاه‌ها به هلال احمر واگذار شده است، فعلا و به دلیل ظرفیت بیمارستان‌ها، در کل کشور نیازی به نقاهتگاه‌ها احساس نشده. اما اگر نیازی وجود داشته باشد، آمادگی برای پذیریش بیماران بهبودیافته در نقاهتگاه‌ها وجود دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا هلال احمر دارو مبارزه با کرونا ویروس کرونا در ایران پارسی خبر نقاهتگاه ها هلال احمر کووید ۱۹ کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از ‎امداد رسانی به حدود ۸۰۰ نفر نفر در حادثه سیل و آب‌گرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد ونجات در سیل و آب‌گرفتگی در 48 ساعت گذشته، گفت: 13 استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١5٣ نفر از نیروهای امدادی هلال‌ احمر در قالب 49 تیم در 51 عملیات امدادی، به 800 نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه 34 نفر در 48ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌ احمر، 16 نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب 30 واحد مسکونی تخلیه شد.

ادامه امدادرسانی هلال احمر در 11 استان متأثر از سیل

محمودی اضافه کرد: 9 دستگاه چادر، 144 تخته‌پتو، 105 تخته‌موکت، 52 بسته‌غذایی، 100 قوطی انواع کنسرو و 899 کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی  
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته