Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرای طرح الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تردد کامیون ها در بندر شهید رجایی با هدف توزیع عادلانه بار را یکی از مهمترین دستاوردهای سال گذشته و تقویت حمل و نقل به منظور گسترش سرمایه های متمرکز را مولفه مهم سال جهش تولید عنوان کرد.

اله مراد عفیفی پور در گفت و گو با ایسنا، یکی از اقدامات مهم و موثر سال گذشته ( رونق تولید )را اجرای طرحی  موسوم به "کنترل دسترسی"( (Access Control)عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح  با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی،  طراحی، استقرار و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف  توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیر ساخت در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت عملیاتی و اجرا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در قالب گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون ها، طی سال گذشته جلسات متعددی بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و پس از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همچنین تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید.

عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح "کنترل دسترسی" و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با بیان اینکه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه های سنتی حائز مزایایی متعددی است، اظهار کرد: ارتقا و تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز یکی از مهمترین مولفه هایی است که درسال جهش تولید در دستور کار بنادر استان قرار دارد.

عفیفی پور با اشاره به ظرفیتها و زیرساخت های ایجاد شده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل ترکیبی در بندر شهیدرجایی عنوان کرد: سال گذشته ایجاد خطوط جدید ، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یکی از مهمترین الویتهای عمرانی این بندر بود و امسال بهره گیری از مزیت های ایجاد شده با هدف یکسان سازی فعالیتها، همچنین حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور حمایت از تولید در کشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای ایجاد شده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم های رایج سنتی  دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشکلاتی همچون تاخیر در امر  تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد که در فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری کرده و با بهره برداری حداکثری از سرمایه گزاری ایجاد شده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع کشور ایجاد کرده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

به گفته عفیفی پور امکان انتقال سریع مواد اولیه، کاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات کالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و نقل از یکسو، یکسان سازی فعالیتها و آیین نامه های مشترک در سطح بین المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از سوی دیگر مهمترین مولفه ها و مزیتهایی برشمرد که منجر به توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بندر شهید رجایی حمل و نقل چند وجهی بنادر و دریانوردی تقویت حمل و نقل ایجاد شده سال گذشته عفیفی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن