Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فرانس انفو، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا با تأکید بر آغاز جنگ علیه ویروس کرونا اظهار کرد که کشور در مسابقه‌ای با زمان قرار دارد. او وضعیت فوق‌العاده کشورش را تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) تمدید کرد.

سانچز با اشاره به اینکه پیش از ورود به پیک بیماری باید کاملا تجهیز شده و سیستم بهداشتی را قوی‌تر کند، گفت: ما در لحظات بحرانی قرار داریم و لحظات سخت‌تری در پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدترین اتفاقات هنوز رخ نداده‌اند. ما در وضعیت جنگی هستیم. این اتفاقات توانایی‌های فیزیکی و روحی ما را خواهند سنجید.

بیش از ۵۰ هزار پزشک، دانشجوی پزشکی یا بازنشسته پزشکی به همکاری در مقابله با ویروس کرونا فراخوانده شدند. بیش از یک میلیون و نیم ماسک به زودی بین مردم پخش خواهد شد و قرار است که هزاران کیت آزمایش سریع این بیماری به اسپانیا ارسال شود.

نیروهای ارتش اسپانیا در پایتخت مستقر شده‌اند تا ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها را در این شهر که بیشترین آمار مبتلایان را دارد ضدعفونی و بیمارستان‌های صحرایی بر پا کنند. در مرحله اول ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی آماده خواهند شد و ۹۶ تخت مراقبت‌های ویژه ایجاد خواهند شد. تمامی هتل‌ها بسته شده‌اند و تعدادی از آن‌ها برای بیماران و کادر درمانی تجهیز شده‌اند.

تعداد افراد فوت شده در اسپانیا در پی شیوع ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹۴ تن افزایش یافته است و این آمار به ۱۷۲۰ تن از آغاز شیوع کرونا رسیده است. در مجموع بیش از ۲۸ هزار تن در اسپانیا به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، در خصوص مخاطره‌ شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری هشدار داد.

برات الله زیدآبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به گسترش آنفلوانزی فوق حاد پرندگان در مناطق مختلف جهان و بروز این بیماری در حیوانات پستاندار مانند گاو شیری نشان می‌دهد که این ویروس جهش یافته است و همین موضوع نگرانی‌هایی را در جامعه بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ویروس آنفلوانزا انواع مختلفی دارد؛ بعضی از آن‌ها فقط پرندگان را مبتلا می‌کند و برخی علاوه بر پرندگان سبب بیماری انسان هم می‌شوند. به این دلیل است که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده است.

  رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ضمن اشاره به افزایش موارد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاوهای شیری، گفت: گاوهای بیمار ممکن است دارای علامت یا بدون علامت باشند  ولی ویروس بیماری عمدتاً در شیر و بافت پستانی یافت می‌شود و دوره کمون بیماری بسته به روش مواجهه، دز ویروس و مرحله شیرواری از ۱۲ تا ۲۱ روز متغیر است.

 وی همچنین در مورد علائم بیماری آنفلوانزا در گاوهای شیری اظهار کرد: کاهش تولید شیر در سطح گله، کاهش مصرف خوراک همزمان با کاهش حرکات شکمبه و نشخوار، ترشحات شفاف‌بینی، ضعف، تب، دهیدراتاسیون و مدفوع چسبناک یا شل غیرطبیعی از علائم این بیماری است.

 زیدآبادی ادامه داد: شیر گاوهایی که به فرم شدید بیماری مبتلا هستند مانند آغوز، غلیظ‌تر بوده یا اصلاً شیر تولید نمی‌کنند. همچنین گاوهای مسن در اواسط شیردهی از گاوهای جوان و تازه‌زا یا تلیسه حساس‌تر هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: پاستوریزاسیون احتمالاً ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در شیر غیرفعال می‌کند و مبارزه با این بیماری زمانی موفق است که تمام کسانی که با پرندگان و دام‌ها در ارتباط هستند (روستاییان، کارکنان مرغداری‌های صنعتی و سنتی، کارکنان کشتارگاه‌ها، و مصرف‌کنندگان و...) آگاهی خود را افزایش دهند. ضوابط بهداشتی را رعایت نمایند و با شبکه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ذرات ویروس شناسایی شده در شیر قادر به آلوده کردن انسان باشد وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • اعلام آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان/ صادقی قرارداد دارد