Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سرحدی تحلیلگر بازار مسکن در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص عوامل تعیین کننده قیمت مسکن اظهار کرد: چهار عامل مختلف تعیین کننده قیمت نهایی هر واحد آپارتمان است که این عوامل عبارتند از قیمت زمین، قیمت مصالح، خدمات مهندسی و سود افرادی که در ساخت زمین نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت مصالح نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این عامل حدود ۲۵ درصد است قیمت تمام شده مسکن را پوشش میدهد همچنین خدمات مهندسی در حدود ۱۵ درصد در این عامل نقش دارد.

این کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: سهم زیادی از قیمت تمام شده مسکن را به حاشیه سود‌ای است که سازندگان برای خود در نظر می‌گیرند و نظارت کافی در این مسئله وجود ندارد و از لحاظ کارشناسی، سازندگان مسکن بیش از حد معقول سود به دست می‌آورند.

سرحدی ادامه داد: هزینه ساخت مسکن در تهران برای هر متر مربع حدود ۴ میلیون تومان است، اما متوسط قیمت مسکن هم اکنون در تهران در حدود ۱۴ میلیون تومان معامله می‌شود که این فاصله بین قیمت‌ها به دلیل ارزش زمین و سودی است که سازندگان به دست می‌آورند.

وی تصریح کرد: افزایش ارزش زمین در تهران به این دلیل است که هم اکنون زمین خالی مناسب برای ساخت واحد مسکونی در پایتخت بسیار کم است و همین موضوع قیمت‌ها را تا حد زیادی افزایش داده است.

این تحلیلگر بازار مسکن خاطر نشان کرد: دولت در راستای کاهش قیمت زمین در تهران باید در ابتدا در تلاش باشد تا جمعیت استان تهران را کاهش دهد و در ادامه برای خانه‌های خالی تعیین تکلیف کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!