Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:47:46 GMT

راه اندازی سامانه تشخیص کرونا با ۲۰ میلیون تماس

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۷۳۹

راه اندازی سامانه تشخیص کرونا با ۲۰ میلیون تماس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه با اعلام این مطلب، افزود: یکی از اولین اقدامات ما در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، راه اندازی مرکز تماس ۴۰۳۰ با همکاری وزارت بهداشت برای انجام طرح ملی غربالگری در سراسر کشور و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های کرونایی مردم بود که به گفته معاون وزیر بهداشت تاکنون ۲۰ میلیون تماس با این سامانه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که توسط ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار و کارشناس پزشکی به این سوالات پاسخ داده می‌شود، همچنین برای ارتباط آسان‌تر مردم کد دستوری ussd *۴۰۳۰# نیز راه‌اندازی شده که تست احتمال ابتلاء به کرونا از این طریق نیز فراهم شده است.

ترکمانه اعزام پزشک و تیم‌های درمانی سیار را نیز از دیگر خدمات این بنیاد عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰ کاروان سلامت جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی و دارویی رایگان به استان‌های کانون کرونا اعزام شدند و در کنار اینها سامانه تله مدیسین نیز برای ارتباط زنده بیماران در مناطق محروم با پزشکان متخصص در تهران راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد احسان اهدا و توزیع بسته‌های بهداشتی ضد کرونایی در مناطق محروم کشور را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برشمرد و خاطر نشان کرد: در اولین اقدام اهدای ۲۵ هزار پک بهداشتی به مردم محله شهید هرندی تهران و ضدعفونی کردن تمامی معابر و مساجد و اماکن عمومی این محله در دستور کار ما قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله بعد اجرای این طرح در سراسر کشور را آغاز کردیم و ازطریق حمایت از گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور، ضدعفونی کردن معابر عمومی شهرها و روستاها و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: در همین راستا طی روزهای گذشته ۹۰ هزار پک بهداشتی شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی کننده و مواد شوینده توسط ۳۰۰ گروه جهادی همکار بنیاد احسان ستاد اجرایی در ۵۰۰ نقطه کشور توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با حمایت ۱۵ میلیارد ریالی ستاد از نیروهای جهادی، در کارگاه‌های کوچک و بزرگ این گروه‌ها، تولید ماسک بهداشتی را هم آغاز کردیم و هم اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید می‌کنیم.

ترکمانه به اقدام ویژه این بنیاد در برخی استان‌هایی که بیشتر با این بیماری درگیر هستند اشاره کرد و گفت: با تخصیص ۱۴ میلیارد ریال بودجه، بسته‌های ویژه‌ای شامل ماسک، گان و ژل بهداشتی به ۵ استان قم، گیلان، مازندران و کرمانشاه لرستان، ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: در روز میلاد امیرالمؤمنین هم برای تقدیر از زحمات مدافعان سلامت و تیم‌های پزشکی که در صف اول مبارزه با این ویروس هستند، جمعی از مدیران بنیاد احسان با حضور در بیمارستان‌های مرکز درمان بیماران کرونایی و اهدای شاخه گل به پزشکان و پرستاران و کادر درمانی از آنان تشکر و قدردانی کردند.

ترکمانه با بیان این مطلب که اقدامات این بنیاد تا ریشه کن شدن کامل این بیماری از کشور ادامه خواهد داشت افزود: طی روزهای آینده با راه اندازی پویش مردمی #سلامت_احسان ازطریق سامانه دنیای احسان (با کددستوری *۴۰۳۰*۳#)، اهدای بسته‌های بهداشتی ضدکرونایی برای خانوارهای مناطق کم برخوردار ارسال خواهیم کرد.

کد خبر 4884511

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره ویروس کرونا ویروس کرونا شهرداری تهران نوروز وزارت آموزش و پرورش ضدعفونی شهر تهران شورای شهر تهران آموزش مکمل احتکار تعطیلی مدارس دستگیری سارق نیروی انتظامی حوادث چهارشنبه سوری ماسک طبی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احسان یاسین از فلسطین خواند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان یاسین خواننده جوان کشورمان این روز‌ها به دعوت کشور تونس عازم این کشور شده است. همزمان با حضور او، پس از وقفه ۵ ساله، هفته فرهنگی ایران با نمایش فیلم ملک سلیمان نبی و میزبانی از دو نفر از برجسته‌ترین قهرمانان آن برگزار شده است.

احسان یاسین در این رویداد فرهنگی، با قطعات معنوی و موسیقایی در حمایت از آرمان فلسطین کنسرت اجرا کرد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد.

هفته فرهنگی ایران فرصتی دوباره برای آشنایی نخبگان فرهنگی دو کشور است.

مسئولان تونسی همزمان با حضور احسان یاسین در این کشور که مورد توجه رسانه‌های عربی به ویژه العالم قرار گرفت، او را به برنامه تلویزیونی «carthage» که مطرح‌ترین برنامه تلویزیونی این کشور است دعوت کردند و او هم به سبک موسیقی الهی- عرفانی خود که مورد علاقه مردم این کشور است، به اجرای قطعات خود پرداخت.

یاسین علاوه بر این، در چند سالن کنسرت این کشور هم به اجرای قطعات الهی خود از جمله قطعه حبیبی قلبی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، پرداخت که با استقبال خوب حاضران مواجه شد.

حضور یاسین در کشور تونس و اجرای قطعات او به زبان عربی با استقبال مردم این کشور آفریقایی مواجه شد.

 

 

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز