Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:35:39 GMT

هشدار به روستاهای مناطق پایین دست سد میناب

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۷۹۱

هشدار به روستاهای مناطق پایین دست سد میناب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استاندار هرمزگان اظهارداشت: با توجه به بارش سامانه اخیر در استان و جنوب کرمان و هم‌چنین سیلابی شدن رودخانه میناب برای مدیریت سیلاب بخشی از حجم سیلاب از طریق دریچه‌های تحتانی و سرریز رها سازی می‌شود.

فریدون همتی روز دوشنبه در پیگیری آخرین وضعیت بارندگی و سیل در شرق استان با فرمانداران و مدیرعامل آب منطقه‌ای افزود: با اشاره به آبگیری کامل مخزن سد میناب در پی بارندگی اخیر از ورودی ۴۰۰۰متر مکعب آب در ثانیه به سد میناب خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با بیان اینکه به علت سرریز شدن سد میناب حدود ۳هزار متر مکعب آب در ثانیه به پایین دست تخلیه می‌شود،توصیه کرد: مردم حاشیه رودخانه‌ها برای تخلیه احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

به گفته وی، هم اکنون سرپرست مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل آب منطقه ای و مسوولان مربوطه در محل حضور دارند و توصیه و مراقبت‌های لازم به ساکنان در حال انجام است.

استاندار هرمزگان هم‌چنین گفت: بیش‌ترین بارش در ایستگاه رهبران با ۲۲۱ میلیمتر بوده و از لحاظ دبی پیک سیلاب حدود ۵۰۰۰ متر مکعب در ثانیه مربوط به ایستگاه آبنمای رودان در سحرگاه دوشنبه ثبت شده است.

همتی یادآور شد: هر چند میزان آب با توجه به پایان بارندگی افزایش نخواهد داشت اما توصیه اکید می‌شود مردم از مسیر و محدود جریان آب سیلاب فاصله بگیرند و روستاهای حاشیه رودخانه برای تخلیه احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

از روز گذشته که بارندگی در استان هرمزگان شدت گرفته است، میزان بارش‌ها و سیل در رودخانه‌های شرق هرمزگان افزایش یافته است.

از شدت بارندگی در شرق هرمزگان از جمله میناب هم‌اکنون کاسته شده است.

کد خبر 494850 برچسب‌ها سيل استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان هرمزگان سد میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  مهرداد حسن‌زاده قرارگرفتن و رفت و آمد در مسیل‌ها را بسیار خطرآفرین اعلام کرد و گفت: در این مدت مخاطرات تندباد‌های لحظه‌ای، رگبار و بارش تگرگ شدید آنی و امکان بروز رعد و برق‌های مهیب وجود دارد.

وی گفت: مردم در شهرستان‌های سراسر استان و جزایر، از رفت و آمد غیرضروری، تفریحات دریایی، رفت و آمد یا توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند همچنین دریانوردان و صیادان از رفت و آمد با شناور‌های مسافری و تجاری و صیادی در بنادر خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری بویژه آبنما ها، حرکت سیلاب رودخانه‌های بالادستی، افتادگی تیر‌های برق نیز محتمل است، که لازم است مردم هیچگونه رفت و آمد غیرضروری درون شهری نداشته باشند و در مسیر آبنما نیز رفت و آمد نکنند و از توقف لحظه‌ای نیز در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید؛ بارش باران در هرمزگان
بارش باران از دیروز در استان آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان