Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@12:00:44 GMT

تعطیلی بی سابقه اقتصاد جهان طی ۹۰ سال گذشته

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۴۴۶۸

تعطیلی بی سابقه اقتصاد جهان طی ۹۰ سال گذشته

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، رکود اغلب با یک کاهش کوچک در فعالیت‌های اقتصادی آغاز می‌شود و بعد به تدریج عمیق‌تر شده و طی چند ماه تاثیرات ثانویه و بیشتر آن بر اقتصاد نمایان می‌گردد.

ولی کاهش چرخه تجارت در حال حاضر شرایط متفاوتی دارد. از نظر اندازه و شروع ناگهانی، هیچ همتایی برای آن از پایان جنگ جهانی دوم وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوک اولیه شیوع ویروس کرونا و بسته شدن اکثر سیستم‌های حمل و نقلی و تجاری بسیار گسترده و ناگهانی بوده است.

هیچ آمار دولتی در مورد این کاهش بزرگ در فعالیت‌های اقتصادی تا حالا ثبت نشده است. ولی اگر صنعت نفت را نماینده‌ای برای تقاضای اقتصادی بدانیم، به نظر می‌رسد مصرف حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز یا معادل ۱۰ درصد طی یک ماه کاهش یافته باشد.

در ۱۹۴۵، ترخیص سربازان و انتقال از دوره جنگ به دوره صلح باعث شد تولید صنعتی ۳۰ تا ۳۵ درصد طی ۱۲ ماه کاهش یابد.

اطلاعات فدرال رزرو نشان می‌دهد در رکود سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ تولید صنعتی آمریکا ۱۵ درصد طی ۲۰ ماه پایین آمد.

در ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، تولید صنعتی آمریکا ۲۰ درصد نسبت به قبل از رکود سقوط کرد، ولی این کاهش طی ۱۸ ماه صورت گرفت.

ولی رکود فعلی سریعترین رکود از ۱۹۴۵ است و از نظر اندازه و شروع ناگهانی بیشتر شبیه به رکود دهه ۱۹۳۰ و ورشکستگی‌های شدید تجاری در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ می‌ماند.

رکود‌های مالی شبیه به اپیدمی هستند. از شکست یک بخش تجاری آغاز شده و بعد به سایر سیستم‌ها سرایت می‌کنند. رکود‌ها در اقتصاد از طریق تغییرات واقعی در جریان هزینه‌ها و درآمد‌ها مثل فروش، سفارشات، اشتغال، دستمزد‌ها و بدهی‌ها منتقل می‌شوند.

 

در مورد شوک فعلی، پاسخ بانک‌های مرکزی و وزرای دارایی سریعترین در تاریخ بوده است و می‌تواند به جلوگیری از تاثیرات ثانویه و بعدی این بحران کمک کند.

ویروس کرونا و اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع آن انجام شده باعث یک تعطیلی اقتصادی شده که طی ۹۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. حالا بانک‌های مرکزی و دولت‌ها باید به همین نسبت اقدامات بی‌سابقه‌ای برای حمایت از اقتصاد در پیش بگیرند تا تجارت و حمل و نقل به شرایط عادی بازگردد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا جهش تولید روز جهانی آب بعثت اقتصاد جهان کروناویروس کرونا کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا جهش تولید روز جهانی آب بعثت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن