Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حبیب الله تقوی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میان یکپارچگی اطلاعات، می تواند عامل مهمی در رفع اضطراب و نگرانی مردم باشد و تنها اطلاعاتی در اختیار مردم گذاشته شود که سریع، روشن و منسجم باشد.

وی افزود: از سوی دیگر برای کاهش اضطراب و نگرانی ناشی از احتمال ابتلا به بیماری کرونا ایجاد زمینه برای افزایش احساس مثبت، روحیه و شادی برای مردم است که سبب فاصله گرفتن مردم از احساس ناخوشایند همچون استرس و اضطراب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی نژاد بیان کرد: بدون شک از فرد افسرده، ترسیده و درمانده نمی توان انتظار اقدامی مطلوب و ارزنده برای رهایی از بیماری داشت.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسئولان نیز باید روحیه بالا و قوی داشته باشند و این احساس را به مردم منتقل کنند و چنانچه مردم احساس کنند که مسئولان بر شرایط کنترل دارند، دچار استرس و اضطراب کمتری می شوند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مردم می دانند که این بیماری جدی است و در معرض خطر قرار دارند، اما حتی اقدامات اولیه از جمله شست و شوی دست ها و یا استفاده از ماسک و دستکش را انجام نمی دهند و از سوی دیگر افرادی نیز هستند خطر کشندگی بیماری را بسیار کمتر از آنچه که بیان می شود، تصور می کنند.

تقوی نژاد افزود: بهتر است تلاش شود تا سطح اضطراب و استرس مردم کاهش یابد و مردم در مقابله با بیماری توانمند شوند، هنگامی که استرس از حدی بالاتر می رود و مردم نتوانند آن را کنترل یا مدیریت کنند، دچار درماندگی می شوند.

وی گفت: در این شرایط آن ها گمان می کنند که هر کاری انجام می دهند، فایده ای ندارد، در واقع در این صورت ساده گرفتن، اقدام نکردن یا اقدامات بی فایده انجام دادن، همگی از جمله رفتاری خطرناک برای جامعه هستند.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای نمونه سفر های نوروزی اخیر مردم با اینکه همه می دانند که این سفرها احتمال شیوع را افزایش می دهد ولی باز به سفر می روند و یا در مکان های شلوغ و پرتردد حضور می یابند، این افراد نتیجه کارشان را جدی نمی گیرند.

وی عنوان کرد: هنوز هم برنامه های پربیننده تلویزیونی با جمعیتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نفر برگزار می شود و این کارهای دوگانه در این زمان سبب سردرگمی مردم می شود و هر موضوعی که ابهام وجود داشته باشد، ترس، اضطراب و نگرانی را به همراه خود دارد.

تقوی نژاد ابراز داشت: اضطراب تاثیر مستقیم بیولوژیکی دارد یعنی سبب می شود سیستم ایمنی بدن تضعیف شود و اثر روان شناختی نیز بر فرد می گذارد.

وی بیان کرد: چنانچه مردم به طور مداوم در معرض استرس، ابهام و اضطراب باشند، فرسوده می شوند و ادامه این وضعیت هم تاثیر مضاعفی بر عملکرد سیستم روان می گذارد.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدت کوتاهی از ظهور بیماری ویروسی کرونا می گذرد، و این روزها اطلاعاتی معتبر در مورد ویژگی های این بیماری کشف و منتشر شده است که نشان می دهد اگر مردم اصول بهداشتی را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند، بدون تردید این بیماری تا چند هفته دیگر کنترل خواهد شد.

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۵۳۰ نمونه ارشال شده به تهران تاکنون ۷۳ مورد مبتلا به کرونا در استان وجود دارد.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

 ۷۹۱۳ نفر از بیماران کرونایی در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند.

با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تقوی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید