Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان بدون مرز (MSF) یک سازمان مردم‌نهاد برای کمک‌های انسان دوستانه است است که از سال 1991 میلادی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در برخی حوادث مانند زلزله بم و سیل های لرستان، گلستان و خوزستان فعالیت داشته است.

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کارشناسان سازمان پزشکان بدون مرز، چند روز گذشته با حضور در مرکز پزشکی امین در کلانشهر اصفهان، وضعیت و شرایط موجود را بررسی و تمهیدات لازم برای استقرار بیمارستان صحرایی مجهز ۴۸ تختخوابی را پیش بینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقرر است این بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان امین اصفهان ایجاد شود، اضافه کرد: تعدادی از پزشکان و متخصصان از کشورهای دیگر در این بیمارستان صحرایی حضور خواهند یافت.

نجیمی با اظهار امیدواری از اینکه بیمارستان صحرایی مذکور تا پایان این هفته به طور کامل برپا شود، تصریح کرد: این بیمارستان با هزینه سازمان پزشکان بدون مرکز احداث می شود و بیمارستان امین زیرساخت هایی مانند شبکه برق را برای آن تامین می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هدف از ایجاد این بیمارستان را تسریع در رسیدگی و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و انتقال تجربه های کشورهای دیگر در مقابله با این بیماری عنوان کرد.

کانال اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اعلام کرد که این پروژه تنها طرحی است که در کشور در کلانشهر اصفهان و در بیمارستان امین اجرا می شود که در رشد کمی و کیفی شاخص های اعتباربخشی و تقویت برند بیمارستان مذکور در عرصه ملی و بین المللی نقش مهمی دارد.

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه نیز روز یکشنبه سوم فروردین در حساب توییتری خود از راهی شدن اولین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز به تهران خبر داد و نوشت: بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر "پزشکان بدون مرز" شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه راهی تهران شد.

سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز (MSF) نیز اعلام کرد که در حال راه اندازی یک واحد درمانی در اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به Covid-۱۹ است.

بر اساس این گزارش، این واحد درمانی صحرایی ۵۰ تخته با هواپیما از مرکز لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز در بوردو فرانسه حمل شده و قرار است در مجتمع بیمارستان امین اصفهان مستقر شود.

یک تیم متشکل از ۹ پزشک و متخصص سازمان پزشکان بدون مرز در این بیمارستان مستقر می شود و با کادر پزشکی محلی و مقامات بهداشتی ایران همکاری خواهد داشت.

جولی ریورز (Julie Reversé) نماینده سازمان پزشکان بدون مرز در ایران گفت: اصفهان دومین استان تحت تأثیر کرونا در ایران است و امیدواریم که کمک‌های ما حداقل برخی از فشارها را بر سیستم بهداشت و درمان محلی تسکین دهد.
اصفهان از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا پس از تهران، رتبه دوم را در بین استان های کشور و در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

وزارت بهداشت آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ (کرونا) تا سوم فروردین در کشور را ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر و در استان اصفهان (مجموع اصفهان و کاشان) یک هزار و ۹۷۹ نفر اعلام کرد.

در کلانشهر اصفهان با ۲ میلیون نفر جمعیت، چهار بیمارستان مرجع برای مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفته شده که امین، یکی از این بیمارستان‌هاست.

بیمارستان امین وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی شمال کلانشهر اصفهان یکی از قدیمی‌ترین مراکز درمانی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان فرانسه فرانسه فرانسه ویروس کرونا اصفهان سازمان پزشکان بدون مرز بیمارستان صحرایی بیمارستان امین کلانشهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز