Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس ستاد کرونا استان البرز از ایجاد مراکز ۱۶ ساعته برای غربالگری و ویزیت بیماران کرونایی در سطح استان خبر داد. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی درویش‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: به دستور استاندار البرز و با توجه به حساسیت موضوع در قبال سلامت شهروندان ستاد مقابله با کرونا در استان شکل گرفته است به لحظه کم و کیف اجرایی‌شدن مصوبات  پایش و بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|‌برگزاری رزمایش پدافند زیستی در کرج/ گلایه مشهدی‌ها از مسافران نوروزی/ غربالگری مسافران در مبادی ورودی شهرها+ فیلمبازدید استاندار البرز از طرح غربالگری و تب‌سنجی کرونا در مبادی ورودی و خروجی استان البرز به روایت تصویرنماینده مردم مهاباد: مجلس یازدهم با غربالگری قوانین دست و پا گیر زمینه "جهش تولید" را فراهم می‌کند

وی افزود: روزانه جلسات ستاد در استانداری به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود و  دستگاه‌های اجرایی‌، قضایی و  نیروهای مسلح در کنار هم در البرز برای مقابله با کرونا بسیج شدند. 

درویش پور تصریح کرد: با توجه به  موقعیت خاص استان و مسیر تردد بیش از 14 استان کشور و  به جهت تردد، روزانه بیش  400 هزار نفر به تهران و برعکس در حال رفت و آمد هستند همچنین بیش از یک میلیون نفرجمعیت حاشیه نشین در استان و هم‌جواری با استان‌های تهران، قم مازندران و گیلان و همینطور تنوع قومیت‌ها سبب شده از جای جای ایران به استان ما سفر کنند و بالعکس و با وجود  زندان‌های متعددی در استان، البرز مستعد شیوع بیماری کرونا باشد.

جانشین رئیس ستاد کرونا در استان گفت: با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی انجام شده با اقدامات پیشگیرانه و محافظتی که در استان صورت گرفت خوشبختانه روند بیماری در استان تحت کنترل است اما هشدارها نسبت به این ویروس جدی است و تمام مجموعه دولت برای رفع این چالش در تلاش هستند.

وی افزود: به منظور آمادگی و مقابله  و کنترل موج دوم ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده است.

وی در تشریح این اقدامات گفت: تعطیلی مراکز آموزشی، مدارس، جشنواره‌ها، همایش‌ها و به حداقل رساندن پرسنل در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان تعطیلی تمام نمایشگاه‌های بهاره، افزایش تولید و تقویت شبکه توزیع در بحث مواد ضدعفونی از دیگر اقدامات پیشگیرانه را در استان داشتیم.

درویش پور گفت: ضد عفونی معابر و اماکن عمومی در تمامی شهرهای استان و همینطور روستاهای استان، راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش در مبادی ورودی و خروجی برای کنترل افراد، فعالیت مراکز 16 ساعته غربالگری جهت شناسایی بیماران محله، توزیع اقلام با کیفیت بهتر با محوریت نیروهای مسلح به ویژه سپاه از دیگر اقدامات پیشگیرانه در استان است. 

معاون استاندار البرز با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه دیگری نیز در راستای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده است بدین منظور آماده سازی نقاهت‌گاه‌هایی برای قرنطینه دوهفته بیمارانی که ترخیص شدند تجهیز شده است، عنوان کرد: تجهیز برخی از سالن‌های سپاه ، ورزش جوانان و شهرداری‌ها  از دیگر اقدامات انجام شده است، با توجه به سفرهای نوروزی احتمال می‌رود موج دوم روند بیماری زیاد شود و ما آمادگی داشته باشیم با کمبود تخت در استان مواجه نشویم.

وی افزود:  خوشبختانه در بازدید میدانی که با حضور استاندار و معاونان وی و فرمانداران در شهرستان در کنار دستگاه‌های قضایی و نظارتی  از وضعیت بازار در شهرهای مختلف استان داشتیم  بیش از 90 درصد فروشگاه‌ها و واحدها تعطیل بودند  و این قابل ستایش تحسین است.

جانشین رئیس ستاد کرونا گفت: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی استاندار و دیگر مسئولان در استان انتظار ما از رسانه های استان این است روی یک محور در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و اقناع کردن مردم و پیوستن به پویش در منزل بمانیم حرکت کنند. 

‌انتهای پیام/ ز

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقدامات پیشگیرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از آنجایی که تعرفه معاینه فنی توسط دولت تعیین می‌شود و افزایش آن متناسب با نرخ تورم و رشد هزینه‌های جاری مراکز نیست در چند سال اخیر این مسئله موجب زیان انباشته شرکت و شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت گردیده است. با توجه به اینکه در مجامع سالانه به خروج این مجموعه از شمول ماده ۱۴۱ به عنوان یکی از تکالیف تاکید شده بود، لذا خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های ستاد و مجموعه اقدامات صورت پذیرفته در چندماه اخیر این شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شد.

میرزایی قمی با اشاره به اینکه ستاد معاینه فنی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در شهرداری در بحث خروج از شمول ماده ۱۴۱ است اظهار داشت: در بحث جبران زیان‌های انباشته و ایجاد درآمدهای جدید در چندماه اخیر اقدامات خوبی انجام شده است. افزایش مراجعات و جذب خودروهای پلاک تهران به مراکز پایتخت، استفاده از راهکارهای ایجابی برای تشویق و ترغیب خودروها به استفاده از معاینه فنی برتر تهران نظیر اعمال تخفیف عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران برای وسایل نقلیه دارای معاینه فنی از مراکز پایتخت، شناسایی درآمدهای پایدار در مراکز معاینه فنی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی به شهروندان، افزایش واگذاری راهبری مراکز معاینه فنی به بخش خصوصی جهت بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت پذیرش، ایجاد ظرفیت‌های جدید تبلیغات در مراکز، افزایش بهره وری خطوط معاینه فنی از طریق نوسازی و اورهال تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه، فروش دارایی‌های راکد و مازاد (مستهلک) و تجدید ارزیابی دارایی‌ها تنها بخشی از اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید به لزوم اصلاح سالانه تعرفه معاینه فنی متناسب با رشد هزینه‌ها و نرخ تورم تصریح کرد: راهکار اساسی جهت جلوگیری از ضرر و زیان مراکز معاینه فنی اصلاح نرخ معاینه فنی بوده و در همین راستا پیشنهاد ستاد معاینه فنی بر اساس برآورد هزینه‌های مربوطه به وزارت کشور اعلام شده است.

کد خبر 6098931 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد