Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی مسابقه ویروس کرونا قرنطینه خود خواسته در گفت و گو با خبرنگار مهر، هدف اصلی برگزاری آن‌را نیل به هدف مطالعه و نگارش دانست و عنوان کرد: کمبود مطالعه در جامعه بیش از هر زمان دیگری باید جبران شود.

نوید جعفری اضافه کرد: از سوی دیگر خاطره نویسی و شرح حال نویسی به عنوان یکی از گونه‌های ادبی همواره مورد توجه جامعه ایرانی بوده و آثار به جای مانده از گذشته است که می‌تواند امروز نسبت به گذشته به ما آگاهی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همانطور که دست نوشته‌ها و خاطرات روزانه امثال اعتماد السلطنه و یا شرح حال نویسی گذشتگان امروزه ما را با دنیای قرن‌ها قبل آشنا می‌کند و یا خاطرات مصطفی فرزانه از صادق هدایت که امروزه گنجینه گران‌بهایی برای شناخت هر چه بهتر اوست و گاهی افسوس می‌خوریم چرا در مورد آدم‌هایی مثل حافظ چنین اطلاعات موثق و شخصی در دست نداریم به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مسابقه در این دوران که به واسطه کرونا مردم ما وقت آزاد بیشتری دارند برگزار شود.

جعفری، عنوان کرد: این رویکرد می‌تواند علاوه بر تشویق نوشتن منجر به مطالعه آثار توسط دیگران شود و شاید در سالیان بعد همین دست نوشته‌ها بخشی از علم مردم شناسی را مدد کند تا با روحیات، دیدگاه و اتفاقات این روزها بیش از پیش آشنا شویم.

دبیر اجرایی مسابقه مجازی یادشده، افزود: روزانه بین ۳ تا ۵ اثر از سنین مختلف به دست ما می‌رسد و چون تا ۲۰ فروردین در فراخوان جهت دریافت آثار زمان مشخص شده است احتمالاً شاهد چشمگیر آثار خواهیم بود.

به گفته جعفری، تا ابتدای فروردین بیش از ۳۰ اثر دریافت شده که بصورت روزانه علاوه بر انتشار در سایت‌های پایگاه اطلاع رسانی هنر شیراز بر روی صفحه اینستاگرامی هنر شیراز منتشر و مورد قضاوت مردمی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: افزون بر انتخاب مردمی آثار اولین مسابقه ویروس کرونا قرنطینه خود خواسته توسط داوران حرفه‌ای، داوری و چند اثر نیز از سوی ایشان انتخاب می‌شود.

مسابقه ادبی ویروس کرونا، قرنطینه خودخواسته ویژه شهروندان استان فارس است که نویسندگان ۳ اثر برگزیده از سوی هیئت داوران و همچنین ۳ اثر برگزیده بر اساس آرای مردمی، مورد تقدیر قرار گرفته و هدایای ارزنده‌ای در مراسم اختتامیه به ایشان تقدیم خواهد شد.

شرکت کنندگان، آثار خود را به همراه مشخصات خود و آدرس و شماره تماس به ایمیل honarshiraz۲۴@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 4884278

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ و ارشاد فارس نوید جعفری مسابقه کتابخوانی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری نوروز ضدعفونی قزوین شیراز مشهد قرنطینه خود ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد