Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بهداشت جهانی به دلیل ضعف ساختار بهداشتی در سودان، این کشور را برای مبارزه با ویروس کرونا در وضعیت خطرناکی دانست. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون،  سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان اعلام کرد: سودان در وضعیت خطرناکی برای مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد چراکه ساختار بهداشت در این کشور ضعیف و ناتوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان تصریح کرد: در صورتی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سودان افزایش چشم‌گیری پیدا کند،  این کشور توانایی مهار و ریشه کنی آن را ندارد چراکه طی ده‌ها سال گذشته دولت خارطوم بودجه اندکی را برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در سودان اختصاص داده و این در حالی است که کادر پزشکی و درمانی چندانی قوی ندارد و فاقد امکانیات پزشکی و دارویی لازم است.

در این بیانیه با تاکید بر ضعف ساختار پزشکی و درمانی سودان آمده‌است:  این ساختار سراسر سودان را تحت پوشش خدمات پزشکی و درمانی خود قرار نمی‌دهد و در صورت شیوع ویروس کرونا در این کشور زمانی طول خواهد کشید تا مبتلایان این بیماری تحت درمان قراربگیرند.

به نوشته این روزنامه چاپ خارطوم،  وزارت بهداشت سودان اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به تعیین بیمارستان‌های خاص برای درمان مبتلایان به این ویروس اشاره کرد.

کرونا در جهان عرب|اعلام وضعیت اضطراری در سودان؛ تعلیق تمام پروازها در عراق

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دو نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یکی از آنها جان خود را از دست داد و 13 نفر دیگر هم در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

در همین حال،  کمیته عالی مبارزه با کرونا در سودان اعلام کرد: 8 نفر در منطقه دارفور ( غرب سودان ) مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند که در بین آنان دو  نظامی مصری وابسته به نیروهای یونامید به چشم می‌خورند.

یونامید متشکل از صلح بانان سازمان ملل و اتحادیه آفریقاست که برای نظارت بر روند آتش بس به دارفور اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

 

R7969/P36355/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا کشور سودان ویروس کرونا کشور سودان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت