Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مدیر هماهنگی دستگاه های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: دانشمندان در ایران در حال بررسی حمله بیولوژیک بودن کرونا علیه ملت هستند و حتی این مساله در حال بررسی است که ویروسی علیه ایرانیان ساخته شده باشد.

سردار نصرالله فتحیان مدیر هماهنگی دستگاه های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا روز دوشنبه چهارم فروردین‌ماه ۹۹ در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: فرضیه حمله بیولوژیک ویروس کرونا علیه ایرانیان در حال بررسی است و احتمال آن رد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله از زوایای مختلف پزشکی و اطلاعاتی در حال بررسی است و اگر به اطلاعات دقیق تری برسیم اعلام خواهیم کرد البته هنوز شواهد متنقنی نداریم و هنوز سند محکمه پسندی در این مورد در اختیار نداریم.

وی گفت: حتی این شائبه مطرح است که ویروس خاص ژن ملت ایران ساخته شده باشد که تمام این فرضیه ها در حال بررسی است.

مشاور وزیر بهداشت درباره خلوت کردن شهرها نیز اظهار داشت: خلوت سازی شهرها و مجمتع ها و فروشگاهها بر اساس سیاست دولت و بر اساس آنچه رئیس جمهوری و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می کنند با همکاری نیروهای مسلح و بسیج اجرا می شود و صدا و سیما نیز در این مورد اطلاع رسانی خواهد داشت.

مدیر هماهنگی دستگاه های اجرایی در ستاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره مراکز نقاهتگاهی نیز توضیح داد: مراکز نقاهتگاهی مراکز پسابیمارستانی هستند که در این مراکز افرادی بعد از بستری در بیمارستان و بهبود نسبی برای طی کردن دوران نقاهت در این مراکز نگهداری می شوند. در ۲۰ نقطه از کشور که عمدتا در شهرهای بزرگ و مراکز استانهاست که نقاط قرمز کرونا این مراکز نقاهتگاهی ایجاد شده اند و ۱۰هزار تخت پسابیمارستانی در این مراکز مستقر می شوند.

وی گفت: مراکز نقاهتگاهی با مشارکت نیروهای مسلح، هلال احمر و نیروهای جهادی اداره می شوند و در واقع با نگهداری و استراحت بیماران پس از یک دوره بستری در بیمارستان امکان انتقال بیماری کاهش می یابد و بیماران نیز زودتر بهبود کامل پیدا می کنند.

سردار فتحیان ادامه داد: در مورد قرنطینه شهرها، نظرات مختلفی وجود دارد و نمی شود یک نسخه را که در کشورهای دیگر اجرا شده عینا اجرا کرد.

وی درباره بکارگیری بیمارستانهای سیار نیز گفت: ۲۰ بیمارستان سیار برای فعالیت کاملا آماده هستند و هر زمان که وزیر بهداشت درخواست کند در هر جایی که بخواهند بلافاصله این بیمارستانها دایر می شوند کمااینکه با درخواست وزیر بهداشت یک بیمارستان سیار در گرگان و یک بیمارستان سیار در بابل در فاصله چند ساعت بعد از درخواست وزیر بهداشت دایر شد.

مدیر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: بیش از ۵۰ بیمارستان نیروهای مسلح برای درمان بیماران کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و از مجموع ۶ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح چهار هزار تخت اکنون در اختیار بیماران کروناست. اکثر بیماران بستری در این بیمارستانها نیز افراد عادی وغیر از کادر نیروهای مسلح هستند که زیر نظر وزارت بهداشت و با تعرفه ها و سیستم وزارت بهداشت به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: مهمترین اقدام برای مهار کرونا خدمات پیشگیرانه و بهداشتی است به همین علت هزار تیم شامل هزار پزشک، هزار پرستار و هزار کادر بهداشتی در هزار واحد درمانگاهی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و غربالگری مردم با همکاری مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت مشغول فعالیت هستند و ۴۷۸ گروه از این مجموعه کار خود را شروع کرده اند.

فتحیان افزود: اکنون ۸۷۵ بیمارستان در  کشور درگیر کرونا هستند و ۱۵۰ هزار نفر از کادر پزشکی و پرستاری در حال خدمت رسانی به مردم هستند. قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح نیز با دستور فرمانده کل قوا از ۱۰ روز پیش کار خود را شروع کرده است و با هماهنگی وزارت بهداشت برای خلوت کردن مراکز تجمعی، ضدعفونی اماکن عمومی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح مشغول فعالیت است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا حمله بیولوژیک ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حال بررسی مراکز نقاهتگاهی نیروهای مسلح وزارت بهداشت وزیر بهداشت ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است

ایتنا - سازمان جهانی بهداشت گزارشی را منتشر کرده است که تأیید می‌کند بین همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش نرخ چاقی کودکان ارتباط وجود دارد.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، یافته‌های این مطالعه که روی ۵۰ هزار کودک در ۱۷ کشور اروپایی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ انجام شده است نشان می‌دهد شیوع کرونا منجر به زمان شرکت کودکان در فعالیت بدنی، صرف زمان بیشتر پای صفحه نمایش‌های الکترونیکی و در نتیجه افزایش چاقی کودکان در سراسر اروپا شده است.

این سازمان می‌گوید این چاقی در پسران و دختران ۷ تا ۹ ساله شایع بوده است.

این مطالعه نشان داد که در طول مدت همه‌گیری و قرنطینه‌های ناشی از آن، بیش از یک سوم از کودکان (۳۶ درصد) زمان بیشتری را برای حضور آنلاین، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا تماشای تلویزیون در روزهای هفته گذرانده‌اند.

۳۴ درصد از کودکان ۷ تا ۹ ساله نیز در روزهای شنبه و یکشنبه زمان این فعالیت‌های خود را افزایش دادند.

طبق یافته‌های منتشره، تقریباً یک سوم (۲۸ درصد) از کودکان به طور قابل توجهی زمان کمتری را در فعالیت‌های خارج از منزل در طول هفته و تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) زمان کمتری را در تعطیلات آخر هفته در خارج از منزل گذرانده‌اند.

با این حال همه نتایج این تحقیق تلخ نیست. برخی از جنبه‌های مثبت همه‌گیری کووید-۱۹ این بوده که تقریباً یک سوم (۳۰٪) خانواده‌ها افزایش در تهیه غذاهای خانگی را گزارش کردند. امری که نشان از مصرف غذاهای سالم‌تر به جای غذاهای فرآوری شده و حاوی درصد بیشتری نمک و شکر بوده است.

 

۲۹ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که به عنوان یک خانواده با هم غذا می‌خورده‌اند و ۲۶ درصد نیز گفته‌اند هم‌اکنون نیز به برخی عادات شکل‌گرفته در طول همه‌گیری از جمله آشپزی و پختن غذا با فرزندان خود ادامه می‌دهند.

دکتر کرملین ویکراماسینگ، مشاور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در امور تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، در این باره گفت: «چشم‌اندازی که این گزارش ترسیم می‌کند بسیار ظریف است؛ در برخی کشورها تغییرات مثبتی رخ داده است مانند اینکه خانواده‌ها بیشتر با هم غذا می‌خورند، اما یافته‌های نگران‌کننده‌ای نیز وجود دارد از جمله افزایش عادات غذایی ناسالم و زمان بی‌تحرکی.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم این روندها را نادیده بگیریم. امیدوارم این گزارش زنگ خطری را به صدا درآورد و ما را وادار به انجام اقدامات فوری برای بهبود الگوهای تغذیه و فعالیت بدنی کند.»

دکتر آنا ریتو، رئیس مرکز همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تغذیه و چاقی کودکان، نیز گفت: «این مطالعه و یافته‌های آن اولین دیدگاه در نوع خود را از پیامدهای جسمی و روانی همه‌گیری برای کودکان مدرسه‌ای با تمرکز بر بیماری طولانی‌مدت و پرخطر چاقی به ما می‌دهد.»

وی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته است اضافه کرد: «اطلاع‌رسانی به کشورهای عضو درباره شواهد ملموس از پیامدهای مشکل‌ساز تغییرات رفتاری مبتنی بر بیماری همه‌گیر جهانی، ما را قادر می‌سازد تا با استراتژی بهتر و همدلی بیشتری برای بحران‌های بهداشتی آینده آماده شویم.»

پیش از این نیز گزارش شده بود که کووید-۱۹ با تاخیر رشد در کودکان صفر تا ۵ ساله مرتبط است.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس