Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان البرز یکی از ظرفیت های قابل توجه در جهت مقابله با شیوع بیماری ویروسی کرونا، نقش « مساجد»، « طلاب»، « پایگاه های بسیج» و « کانون های فرهنگی هنری مساجد» است.
 
تشکیل قرارگاه مرکزی محلات با محوریت مساجد در قالب راه اندازی موکب سلامت در مساجد با همت گروه جهادی طلاب مدافعان سلامت که بسیاری از آنان از مدیران مساجد و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند بخشی از فعالیت جهادی برای مبارزه با این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در میان حرکت های اجتماعی و گروهی در قالب همکاری و همراهی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با نیروهای پایگاه های بسیج مساجد نقش ائمه جماعات استان و گروه های طلاب جهادی مدافع سلامت، حماسه معرفت و محبت را خلق کرده است.
 
« حجت الاسلام مرادی» در خصوص اهتمام گروه جهادی طلاب مدافع سلامت که این روزها با اهتمام ویژه ای برای خدمت رسانی به مردم به صحنه آمده اند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: گروه جهادی طلاب مدافعان سلامت با هدایت و راهبرد نماینده رهبرمعظم انقلاب در البرز شکل گرفت.
 
مسئول گروه جهادی طلاب مدافع سلامت البرز با اشاره به اهمیت همبستگی و همدلی در جهت مقابله با این بیماری ویروسی افزود: هدف از فعالیت این گروه جهادی، مقابله و پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا است.
 
وی با بیان اهمیت جایگاه مدافعان سلامت در برهه کنونی توضیح داد: امروزه مدافعان سلامت همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس در صحنه حضور فعال دارند؛ اینان با راه اندازی گروه ها و کانال هایی در فضای مجازی با معرفی روش های تغذیه سالم، نحوه اجرای برنامه های هدفمند و سلامت در جهت غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها همچنین پاسخگویی به شبهات و مشاوره های دینی نقش ایفاء می کنند.
 
حجت الاسلام مرادی با اشاره به نقش طلاب در جهت مبارزه با این بیماری توضیح داد: وظیفه طلاب پیش از این حفظ سلامت انقلاب و تبیین دین بود ولی امروز حفظ سلامت مردم در دستور کار است.
 
این استاد حوزه مطرح کرد: گروه جهادی طلاب مدافع سلامت با رویکرد توجه به مناطق محروم و کم برخوردار با ضدعفونی و گندزدایی روازنه معابر و منازل همچنین توزیع پک های بهداشتی میان محرومان و نیازمندان فعالیت دارند.
 
وی تشکیل قرارگاه مرکزی محلات با محوریت مساجد را بخش مهمی از این عملیات ذکر کرد و ادامه داد: تشکیل کمیته فضای مجازی با هدف نشر اطلاعات درست و پیشگیری ازشایعات بخش دیگری از فعالیت های صورت گرفته است.
 
حجت الاسلام مرادی عنوان کرد: راه اندازی موکب سلامت در مساجد استان و راه اندازی کارگاه تولید ماسک با ظرفیتی بالغ بر ۷۰۰عدد در طول روز، تشکیل کارگروه خیران با هدف تولید کسب و کارهای کوچک بخش دیگری از این اقدامات گروه های جهادی است.

 
« حجت الاسلام موسوی» از روحانیان پیشکسوت البرزی که سابقه مبارزه برای شکل گیری انقلاب اسلامی در البرز را نیز در کارنامه فعالیت خود دارد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص فعالیت این طلاب جهادی مدافع سلامت گفت: این روزها یادآور دوران پیروزی انقلاب اسلامی است که با محوریت مساجد و روحانیون همراه بود.
 
این روحانی پیشکسوت مبارز توضیح داد: تشکیل قرارگاه مرکزی محلات با محوریت مساجد به عنوان یک جریان هدفمند و منسجم تلقی می شود که در جریان مبارزه با ویروس کرونا توانسته است فعالیت های ویژه ای را در مناطق کم برخوردار انجام دهد.
 
امام جماعت مسجد جامع حصارک کرج تصریح کرد: مسجد به عنوان پایگاه رفیع دینی و الهی همواره در تمام عرصه ها محور فعالیت ها است و امروز نیز این مکان الهی مأمن و مرکز اجرای برنامه ها با رویکرد مقابله با ویروس کرونا است.
 
این روزها عموم مردم به نوبه خود سهمی در ریشه کن ساختن این ویروس مخرّب دارند. بسیاری خانه نشینی و قطع زنجیره ارتباطی را مورد نظر قرار داده اند و بعضی دیگر مانند طلاب جهادی مدافع سلامت پا در رکاب عشق آمده اند تا معابر را ضدعفونی و گندزدایی کنند.
 
این جهاد همبستگی با محوریت قرارگاه مسجد که به عنوان راهبرد اجرایی از طرف آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در البرز مطرح شد توانسته است سهم اساسی در جریان مقابله با ویروس کرونا داشته باشد.
 

48

کد خبر 1368168

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز محوریت مساجد مدافعان سلامت حجت الاسلام ویروس کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ شرکت ۵۰ گروه جهادی خوزستان در طرح عهد خدمت موجب شد این استان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.
طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد. در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
در این گروه‌های جهادی خوزستان، هزار و ۱۹۲ دانشجو حضور داشتند که از نظر تعداد پس از استان تهران رتبه دوم را کسب کردند. خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفت. توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها بود.

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند