Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر اصفهان، علی محمد هاشمی اظهار داشت: در پی شیوع و انتشار ویروس کرونا در این استان، از ۲۴ اسفندماه نیروهای عملیاتی استان در قالب ۳۰ پرسنل و ۱۳۵ عضو داوطلب شامل نجاتگر، داوطلب و جوانان در ۶۶ پایگاه تب سنجی مستقر شدند و با همکاری شبکه بهداشت، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهداری به پایش سلامت و غربالگری از مردم اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از مردم در خواست داریم که به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند، افزود: از ابتدای استقرار نیروها تا پایان روز یکشنبه سوم فروردین ۲۸۷ هزار و ۲۲۶ نفر در ایستگاههای سلامت استان غربالگری و ۸۶۵ نفر از خدمت گیرندگان به مراکز درمانی ارجاع شدند.

محمد هاشمی ابراز داشت: اعضای داوطلب، جوانان و نجاتگران این جمعیت در سراسر شعب استان روزانه معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی را ضدعفونی و گندزدایی کرده و در آموزش همگانی در این زمینه مشارکت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان داشت: با همکاری امدادگران استان اصفهان هشدارهای لازم برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال کرونا به مردم در سطح شهرها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: از مردم خواست داریم که از مسافرت به استان اصفهان خودداری کرده و توجه داشته باشند که تنها راه توقف انتشار ویروس و قطع زنجیره کرونا، ماندن مردم در خانه و رعایت مسائل بهداشتی است.

کد خبر 4884731

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمد هاشمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری نوروز ضدعفونی قزوین شیراز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر

همشهری- مهدیه تقوی راد: اگر برای تماشای لاله‌های منطقه حفاظت‌شده گلستان کوه خوانسار دیر بجنبید و بعد از پایان اردیبهشت به این منطقه سفر کنید، دیگر هیچ لاله‌ای را نمی‌بینید ، اما نگران نباشید،‌خوانسار اینقدر اماکن و جاهای دیدنی دارد که دست خالی از این شهر کوهستانی بر نمی گردید.

موقعیت: استان اصفهان، ۱۵کیلومتری جنوب شهرستان خوانسار، روستای دره بید

فاصله با تهران: ۳۹۵کیلومتر

چطور برویم: مسیر آزادراه خلیج‌فارس و آزادراه امیرکبیر را ادامه دهید بعد از گذشتن از آزادراه کاشان – گلپایگان به سمت خوانسار حرکت کنید.

دیدنی‌های اطراف دشت: مسجدجامع خوانسار، خانه حبیبی‌ها، ‌غار و کوه هیکل، ‌آسیاب آبی خوانسار، بقعه بابا عدنان، امامزاده شاهزاده احمد

امکانات: نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ

امکان کمپ زدن: ندارد

پوشش گیاهی: لاله‌های واژگون، موسیر، گزانگبین، باریجه و انواع دیگری از گیاهان مرتعی، گز علفی، ریواس، کنگر، مرزنجوش، آویشن، گون

معرفی: منطقه حفاظت شده گلستان کوه یکی از باارزش‌ترین گیاهان بومی ایران یعنی لاله واژگون را در خود جای داده است. این منطقه با وجود قرارگیری در کویر مرکزی ایران دارای اقلیمی کوهستانی است و آب و هوای خنکی دارد.

جشن لاله‌های سر به زیر

هر سال در فصل شکفتن لاله‌ها، جشنواره‌ای در این منطقه برگزار می‌شود و مردم محلی با سورنازنی، چوب‌بازی و برپایی بازارچه صنایع‌دستی شکفتن لاله‌های واژگون را جشن می‌گیرند. این گلها در میان بوته‌های گزانگبین و حتی روی صخره‌ها می‌رویند و برخی از گل‌های این منطقه خاصیت دارویی هم دارند. بهترین زمان بازدید از این منطقه از فروردین‌ماه تا اواسط خردادماه است. در این منطقه جانوران کمیابی مثل خرس سیاه، گرگ، شغال، تشی (نوعی جونده با بدن پوشیده از خار)، سمور، سنجاب، گراز وحشی، قوچ و میش هم زندگی می‌کنند. خانه تاریخی ابهری‌ها هم یکی دیگر از دیدنی‌های خوانسار است که توسط «حاج سیدمحمدباقر ابهری» بیش از ۲۰۰سال قبل در زمینی ۸۰۰متری ساخته شده است و به‌تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است. این خانه یادگاری به‌جای مانده از دوران قاجار بوده و معماری آن، نقاشی‌ها و گچبری‌هایش به خوبی معرف سبک آن دوران است.

تماشای جاذبه‌ها

پارک جنگلی سرچشمه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی خوانسار است. در وسط این پارک حوضچه‌های زیادی وجود دارد که آب آنها از چشمه‌های موجود در «کوه سیل» سرازیر می‌شود. چشمه‌های متعدد این پارک شامل «چشمه مرزنگوش»، «چشمه شترخون»، و «چشمه پیر» می‌شود. این چشمه‌ها، آب خنک و گوارایی دارند؛ به‌طوری که مردم هم از آب آنها می‌نوشند، هم مقداری با خود به خانه می‌برند. سکوهایی هم برای نشستن مردم در این پارک تعبیه شده است. تپه آریایی‌ها، در روستای رحمت‌آباد در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال‌شرق خوانسار نیز یادگاری از زمان آریایی‌هاست که در گذشته غارهایی در دل این تپه قرار داشته که این تپه‌ها را از زیر به هم متصل می‌کرده و محل زندگی بوده است. هنوز هم آثاری از درهای سنگی در این تپه مشاهده می‌شود. ساختمان‌های خشتی که در چند طبقه بالای غارها از دامنه تا قله بنا شده‌اند، شکل خاصی به تپه داده‌ و آن را خاص و منحصربه‌فرد کرده‌اند.

اماکن تاریخی

-مقبره بابا پیر:‌در پارک سرچشمه خوانسار قرار دارد و متعلق به شیخ ابا عدنان قریشی، یکی از عرفای بزرگ قرن هفتم هجری است. این مقبره در دوره صفویه، روی چشمه‌ای به همین نام ساخته شده است و مورد احترام اهالی خوانسار قرار دارد.

خانه حبیبی‌ها : این خانه با سر در باشکوه و معماری بسیار زیبا و کم‌نظیرش، توجه هر بیننده یا صاحب ذوق و هنری را به خود جلب می‌کند. هر ساله در ایام محرم، مراسم عزای حسینی در این خانه تاریخی و باشکوه برگزار می‌شود و به همین دلیل این خانه با نام حسینیه حبیبی‌ها میان مردم شهرت دارد.

مدرسه مریم ‌بیگم صفوی: به حوزه علمیه آیت ‌الله علوی نیز مشهور است، قدیمی ‌ترین مدرسه خوانسار است که در زمان صفویه توسط مریم بیگم شاهزاده صفوی بنا شده است. در سال ۱۱۰۶ هـ. ق همزمان با سلطنت شاه‌ سلیمان صفوی و به‌ دستور مریم ‌بیگم صفوی ساخته شده است. دو لوح سنگی حاوی کتیبه از مدرسه قدیمی و کتیبه سردر مدرسه در موزه ایران باستان نگهداری می ‌شود.

کد خبر 847740 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم خانواده

دیگر خبرها

  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود