Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا ویروس آ‌ٰذربایجان‌شرقی گفت: شاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

علی تقی‌زادیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به فزونی تعداد مبتلایان در جامعه  نسبت به بیماران بستری در مراکز درمانی اظهار داشت: با توجه به شیوع و همه‌گیری این بیماری و آمارهای به دست آمده تعداد مبتلایان در جامعه چندین برابر افراد بستری در مراکز درمانی بوده و در شرایط موجود امکان نمونه‌گیری برای تمام افراد جامعه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی کمیته کرونا ویروس افزود: با توجه به اینکه تمام موارد نمونه‌گیری در بیمارستان‌ها  و از بیماران بستری انجام می‌گیرد از این رو تمام موارد مثبت نیز مربوط به بیماران بستری بوده و از بیماران سرپایی نمونه‌گیری نمی‌شود. 

درصد مرگ و میر ما پائین‌تر از میانگین جهانی است 
 
تقی‌زادیه در پاسخ به  سوال فارس در تبریز که به نظر می‌رسد تعداد مرگ و میرها نسبت به میانگین‌های جهانی بیشتر است گفت: نسبت مرگ و میر به نسبت بیماران بستری در مراکز درمانی محاسبه و ارائه می‌شود حالا تصور کنید اگر تمام افراد مبتلا در جامعه شناسایی شده و بر تعداد بیماران بستری افزوده شود درصد مرگ و میر ما پایین‌تر از میانگین تعیین شده جهانی خواهد بود و اعداد ارائه شده در خصوص مرگ و میر قابل اعتماد نیست. 
 
دبیرعلمی کمیته  ستاد فرماندهی مقابله با کرونا ویروس افزود: با وجود افزایش تعداد مبتلایان و نیز افزایش درصد بیماران بدحال در بیمارستان‌ها تعداد مرگ و میرها کاهش یافته است. 
 
کمیته علمی به طور مستمر و روزانه برگزار می‌شود

وی ادامه داد: به طور مستمر و روزانه جلسات کمیته علمی با حضور تمام اساتید ریه  و متخصصان  عفونی برگزار شده و آخرین استانداردهای درمانی ارائه شده از سوی وزارت متبوع و منابع جهانی بررسی و به مورد اجرا گذارده می‌شود. 
 
 کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی نداریم 
 
تقی زادیه ضمن اشاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: در بحث تامین اقلام داروئی و تجهیزات مصرفی سختی‌ها و مشکلات زیادی داریم و بر همین اساس تمام ارگان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی دست به دست هم داده‌اند، تا بتوانیم از این بحران با سربلندی عبور کنیم و بنده از این فرصت استفاده کرده و از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها و نیروهایی که در تهیه اقلام و انتقال آنها به مراکز درمانی تلاش و کرده و یاری رسان بخش درمان بوده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو درمان تجهیزات بیماران بستری کرونا تبریز آذربایجان شرقی تجهیزات پزشکی غیردانشگاهی دانشگاه عفونت خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی حفاظتی کادر درمانی دارو و تجهیزات بیماران بستری مراکز درمانی چه از نظر مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت دوگنبدان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از بیمارستان نفت گچساران اظهار داشت: بارقه‌های امیدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز درمانی که قریب به 17 سال از عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت سیزدهم شکل گرفت و هم اینک به پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال 1386 در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیک های تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

احمدزاده تصریح کرد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد امسال دوباره از سر گرفته شد.

وی بیان کرد با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سال ها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند.

به گفته احمدزاده موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند و 940 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان شهدای نفت گچساران در دولت سیزدهم اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند