Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روز گذشته نیویورک تایمز به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت که مایک پمپئو تلاش کرده ترامپ را راضی کند در حال که ایران درگیر بحران ویروس کروناست، حمله‌ای به آن صورت دهد.

نیویورک تایمز نوشته پمپئو در آن جلسه استدلال کرده که شیوع بیماری ویروس کرونا ایران را در شرایط دشواری قرار داده و یک پاسخ نظامی سخت می‌تواند رهبران ایران را وادار به مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه مقامات کاخ سفید مشغول طراحی پروژه‌ای برای سرنگونی نظام ایران هستند، از سوی دیگر در همین شرایط آویو کوچاوی رییس کارکنان وزارت جنگ اسرائیل طرح چند لایه‌ای را برای مبارزه با ایران ارائه داده است. این طرح که به «تکانه» معروف است، خواستار ایجاد یک فرماندهی جدید تحت عنوان فرماندهی ایران شده است.

هدف این طرح در یادداشتی که آنا احرونوهیم در واشنگتن پست نوشته شرح داده شده است. به گفته او هدف تقویت ظرفیت‌های وزارت جنگ، استفاده از ابزار‌های تکنولوژیک برای جت‌های جنگنده IAF با هدف نابودی اهداف دشمن، تقویت برتری اطلاعاتی ارتش، توسعه جمع آوری اطلاعات درباره ایران از جمله اطلاعات ماهواره‌ای و بهبود ظرفیت‌های سایبری در دو حوزه دفاعی و تهاجمی است.

بیشتر بخوانید: آیا باید آماده جنگ ایران و اسرائیل باشیم؟

کوچاوی از زمان روی کار آمدن از سال گذشته روی این طرح کار کرده است. او درباره این طرح گفته تهدید‌های ایران برای ما صبر نمی‌کنند. ما در نقطه‌ای از تاریخ ایستاده‌ایم که اگر تخته گاز حرکت نکنیم، این دشمن است که ظرف چند سال به ما دیکته خواهد کرد چه کسی پیروز شود و چطور بر ما چیره شوند.

این طرح پیش از این توسط «نفتالی بنت» وزیر جنگ اسرائیل تایید شده است. بنت در باره این طرح گفته در قالب این طرح اصول شکست سریع و قدرتمند دشمن در نظر گرفته شده است. نتانیاهو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که او این طرح را رویت کرده و بخش‌هایی از آن باید بهتر شود و باید بار دیگر توسط او و کابینه امنیتی به تصویب برسد.

مقامات اسرائیل گفته‌اند در اینکه ظرفیت‌های وزارت جنگ باید ارتقا پیدا کند، شکی نیست زیرا دشمنان اسرائیل مدام سلاح‌هایشان را به روز می‌کنند و تهدید یک پارچه‌ای علیه اسرائیل‌اند.

آنها مدعی شده‌اند حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر می‌تواند یک روز برای اسرائیل رخ داد و ارتش باید آماده دفاع از تاسیسات استراتژیک خود در این شرایط باشد.

به گزارش رویداد۲۴ مقامات اسرائیل گفته‌اند تایید طرح تکانه باید در اولویت به دور از سیاست و انتخابات قرار بگیرد زیرا این طرح چیزی است که هر سیاستمداری می‌تواند از آن استفاده کند و در این شرایط برخی سیاستمداران در رقابت با دیگری می‌توانند از هر دشمنی برای اسرائیل تهدیدآمیز‌تر ظاهر شوند.

ارائه این طرح نشان می‌دهد چطور بن بست انتخاباتی می‌تواند بر اسرائیل موثر واقع شود. این بن‌بست نه تنها مانع از ایجاد یک دولت با ثبات شده بلکه مسیر‌ها به سمت ارائه بودجه سال آتی را نیز سد کرده است. در نتیجه اجرای طرح‌های نظامی که پیش زمینه امنیت اسرائیل در برابر ایران را به عقب انداخته است.

بیشتر بخوانید: یک سیل، ۸ جنگنده اف ۱۶  اسرائیل را از کار انداخت

به نوشته روزنامه «اسرائیل هیوم»، طرح دیگری در اسرائیل بررسی شده است. بر اساس طرح موسوم به «مومنتوم» (عبری: «تنوفا»، به معنی شتاب) که سالانه ۳۰ میلیارد شکل (۸.۷۵ میلیارد دلار) برای آن بودجه در نظر گرفته شده، تل‌آویو قصد دارد با تکیه بر فناوری‌های جدید، توان هوایی، دریایی، زمینی، سایبری و اطلاعاتی ارتش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

همه این اتفاقات در حالی افتاده که روزنامه اسرائیلی هاآرتص معتقد است اسرائیل اصلا آماده شرایط نیست. استناد آنها به سانحه برای یک جت جنگنده اسرائیل به دلیل بارندگی شدید بوده است. این روزنامه نوشت اتفاقی که در هفته گذشته و در جریان سیل برای این جنگنده افتاد نشان داد که مقامات چندان توانایی بالایی در مقابله با حوادث احتمالی ندارند. این ناتوانی در سه رویداد مختلف مربوط به باران‌های شدید اخیر مشخص شد: اول جاری شدن سیل سنگین در ناهاریا، غرق شدن یک زن و شوهر در تل آویو و خسارت جدی که به هواپیما‌های جنگی اف ۱۶ در پایگاه هوایی هاتزور وارد شد.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sDh خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جنگ ایران و اسرائیل ایران و اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که حاکی از ایجاد یک اردوگاه بزرگ در رفح است، جایی که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد تا قبل از عملیات برنامه ریزی شده، آوارگان را از آنجا تخلیه کند.

 طبق گزارش این خبرگزاری، به نظر می‌رسد یک مجتمع چادری جدید در نزدیکی خان یونس در جنوب نوار غزه ساخته شده است.

این تصاویر پس از انتشار گزارشی مبنی بر آماده شدن ارتش اشغالگر برای تکمیل مقدمات و آماده سازی عملیات زمینی در رفح و یک روز پس از تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه «در روزهای آینده فشار نظامی بر حماس را افزایش خواهیم داد» منتشر شد.

این در حالی است که «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های مهم آمریکایی را مبنی بر اینکه مصر با طرف اسرائیلی درباره طرح‌هایی برای یورش احتمالی به رفح گفت‌وگو کرده، قاطعانه رد کرد.

رشوان تاکید کرد: در موضعگیری ثابت مصر که بارها از سوی سران سیاسی اعلام شده، این یورش که به کشتارها و تلفات انسانی بزرگ و ویرانی گسترده منجر خواهد شد و بر رنج و مشکلات ملت فلسطین در نوار غزه طی ۲۰۰ روز حملات خونبار اسرائیل افزوده خواهد شد، کاملا رد است.

همچنین منابعی اعلام کردند ارتش خیلی زود عملیات زمینی در رفح را آغاز می‌کند و این عملیات شامل خارج کردن تعداد زیادی از ساکنان است.

براساس گزارش کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم ۲ تیپ را که تاکنون در مرزهای شمالی خدمت می‌کردند در هفته‌های اخیر برای مأموریت در نوار غزه آماده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌هایی را در چارچوب آمادگی برای جنگ غزه برگزار کرد. این رزمایش درباره روش‌های جنگ و درس گرفتن از نتایج جنگ کنونی غزه بود.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی تیپ‌های ذخیره را قبل از اینکه وارد غزه کند بعد از آموزش و تمرین به منطقه الکرمل منتقل می‌کند.

ادعای پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

 سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.

 حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت

 رسانه عرب زبان رای‌الیوم نوشت که «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت که پیشنهاداتی را برای دستیابی به آتش بس در غزه مطرح کرده اند.

به گزارش رای الیوم، منابع عالی رتبه فاش کردند که حماس طی هفته های اخیر پیشنهادهای زیادی برای تسهیل در روند دستیابی به آتش بس در غزه دریافت کرده است.

این منابع به رای الیوم اعلام کردند: از بارزترین این پیشنهادها که از سوی کشورهای عربی صاحب نفوذ در منطقه به حماس ارائه شده، خلع سلاح کامل و آماده سازی آن برای وارد شدن به یک فرآیند سیاسی بزرگ است.

منابع یادشده بیان کردند که پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس موضوع جدیدی نیست، اما در برهه اخیر به شکل گسترده در میز مذکرات مطرح شده که این جنبش در ازای آن، به امتیازهای سیاسی در زمینه اوضاع داخلی فلسطین دست یابد و حمایت گسترده ای از حماس از سوی کشورهای عربی دریافت کند.

این منابع تاکید کردند که حماس همه این پیشنهادهای را به شکل قاطع رد و آن را به مثابه عبور از خطوط قرمز خود عنوان کرده است.

منابع مذکور افزودند که آنچه حماس را نگران می‌کند، میزان همسویی کشورهای عربی برای برچیدن سلاح آن است. روند این تحولات در زمینه پرونده فلسطین خطرناک و بی سابقه و مطابق با شروط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ ۲۰۰ روزه غزه است.

رای الیوم نوشت: این در حالی است که «اسامه حمدان» از رهبران حماس آب پاکی را روی دست مطرح کنندگان این پیشنهادات ریخت و گفت که ایده خلع سلاح مقاومت ساده لوحانه و نه منطبق بر واقعیت هاست و از عرصه به در کردن مقاومت، توهمی بیش نیست.

در همین حال، «ابراهیم المدهون» تحلیلگر امور سیاسی در این زمینه گفت: بحث خلع سلاح دقیق نیست. سعی حماس همواره تشکیل دولت فلسطین بود است. درست است که حماس به دنبال این هدف یعنی تشکیل دولت فلسطین است، اما نمی خواهد راهی را برود که دیگر گروههای فلسطینی رفتند و هرگز امتیازدهی بزرگ را نخواهد پذیرفت. حماس تاکنون درباره موضوع خلع سلاح بحثی نکرده است.

 

دیگر خبرها

  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت