Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:34:45 GMT

چرا سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش نمی‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۷۱۴۹

به گزارش اکوفارس، علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص موضوع درخواست تعدادی از جوانان علاقه‌مند برای افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: چندی پیش نامه‌ای با امضای 5 هزار جوان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به ما ارجاع شد که خواستار افزایش سقف سن ورود به این دانشگاه تا 24 سال تمام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این خواسته جوانان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در گذشته سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تا 24 سال بود و از سال 92 به بعد سقف سنی به 22 سال کاهش یافت و این در حالی بود که ظرفیت پذیرش 2.5 برابر شد یعنی دایره پذیرش به رقم افزایش ظرفیت، کمتر شد.

امرایی افزود: معتقدیم خواسته این جوانان با توجه به اینکه قبلا هم افزایش سن تا 24 سال بود، خواسته نامعقولی نیست ضمن اینکه سن استخدام در حال حاضر 30 سال است و افزایش سن تا 24 سال آسیبی به نظام آموزشی نمی‌زند.

وی اضافه کرد: چرا آموزش و پرورش دامنه انتخاب خود را افزایش نمی‌دهد در این حالت افراد علمی‌تر، و باهوش‌تر وارد آموزش و پرورش می شوند و به این جوانان علاقه مند هم فرصتی برای سنجش خود جهت حضور در دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی داده می‌شود.

امرایی ادامه داد: با محدودیت حداکثر سن 22 سال و احتساب 30 سال خدمت در آموزش و پرورش، کارمندان آموزش و پرورش در سن 52 سالگی بازنشسته می‌شوند که این سن دوران پختگی و میانسالی هر شخص به شمار می‌آید و در متون علمی 45 تا 55 سالگی در چرخه زندگی انسان معاصر پربازده ترین دهه عمر شناخته شده است؛ بنابراین افزایش محدودیت سنی از 22 سال به 24 سال در جهت استفاده بیشتر از تجربیات معلمان پخته و کار آزموده ارزیابی می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیار مشخص است که اختلاف سنی دو سال تفاوت چندانی در درک و پویایی افراد، برای فهم مسائل، ایجاد نمی‌کند و تنها باعث می‌شود بخشی از علاقه‌مندان مستعد در حرفه معلمی ناخواسته از این گردونه خارج شده و به اجبار در رشته‌های دیگری مشغول به تحصیل شوند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور تصریح کرد: پیگیری‌هایی از دانشگاه فرهنگیان و شورای عالی آموزش و پرورش انجام دادیم اما به رغم همراهی آنها هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم؛ از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که با افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تا 24 سال تمام، این فرصت را به جوانان علاقه مند به شغل معلمی بدهند تا بار دیگر خود را برای حضور در این شغل باارزش محک بزنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش افزایش سن علاقه مند تا 24 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد