Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@02:30:11 GMT

مسافرت غیرضروری در شرایط کنونی جایز نیست

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۷۱۸۱

مسافرت غیرضروری در شرایط کنونی جایز نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سوال گروهی از مقلدان آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی درباره شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و حکم سفر در این زمان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته

باتوجه به شیوع بیماری کرونا پزشکان و مسؤولان بهداشتی و متخصصین موضوع سلامت توصیه می‌کنند که از تجمع در مراکز عمومی خودداری شود و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز گردد و به جهت واگیردار بودن این ویروس در ایام نوروز دید و بازدید صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس چند سوال مطرح می‌گردد:

۱- با توجه به نظرات متخصصین حکم مسافرت غیرضروری که احتمال آن دارد، در این سفر هم جان خودمان به خطر افتد و هم دیگران چیست؟

۲- با توجه به اهمیت صله رحم آیا می‌توان برای رعایت نظر پزشکان به طور تلفنی یا پیامکی احوالپرسی نمود یا باید حتماً حضوری باشد تا ثواب آن را ببرد؟

با آرزوی سلامتی و سعادت

آیت الله نوری همدانی در پاسخ به این استفتاء اظهار داشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱- قبلاً هم گفته‌ایم، همان طور که توسل به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) وائمه معصومین (ع) و خواندن دعا و تلاوت قرآن مؤثر است و باید انجام شود. عمل به توصیه پزشکان و متخصصین لازم و ضروری است و مسافرتی که این بیماری را منتقل کند و موجب آسیب به خود و دیگران باشد، جایز نیست و توصیه می‌شود مردم عزیز از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

٢- در فرض مذکور لازم نیست احوالپرسی حضوری باشد، می‌تواند به وسیله تلفن یا شکل‌های دیگر از احوال هم مطلع شوند و اظهار محبت خود را داشته باشند و همین طور برای کمک مادی می‌توانند از طریق‌های غیرحضوری اقدام نمایند.

کد خبر 4884774

منبع: مهر

کلیدواژه: قم آیت الله حسین نوری همدانی ایت الله نوری همدانی ویروس کرونا مراجع تقلید قم ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد نوروز حوادث چهارشنبه سوری ضدعفونی قزوین شیراز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد اگر منطقه از جنگ کنونی غزه درس نگیرد، ممکن است این درگیری‌های در آینده باز هم تکرار شود.

به گزارش ایسنا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه گفت اگر منطقه از تراژدی کنونی در نوار غزه درس نگیرد، ممکن است این باریکه در آینده باز هم شاهد درگیری باشد.

فیدان در گفت‌وگو با العربیه گفت: «اگر از این تراژدی درس نگرفته و به دنبال راهکار ۲ دولتی نباشیم، این آخرین جنگ غزه نخواهد بود، بلکه جنگ‌های دیگر و اشک‌های بیشتری در انتظار ما خواهد بود.»

او گفت: «ما باید از اسرائیل بخواهیم مرزهای ۱۹۶۷ را بپذیرد. نه‌تنها حماس، بلکه تمام فلسطینیان بر سر تاسیس کشور مستقل فلسطین بر سر مرزهای ۱۹۶۷ توافق دارند.»

این دیپلمات ارشد ترکیه همچنین با بیان اینکه ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای میان ایران و رژیم صهیونیستی گسترش یابد، هشدار داد: «گرچه اوضاع فعلاً آرام به نظر می‌رسد، اما احتمال (تشدید تنش‌ها) همواره وجود دارد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از هفتم اکتبر تا امروز حدود ۳۵ هزار تن از ساکنان نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که بخش اعظم آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین ۷۸ هزار فلسطینی در نوار غزه در این حملات مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، با گذشت تقریباً هفت ماه از آغاز جنگ غزه، بیشتر مناطق این باریکه در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده و حدود ۸۵ درصد از جمعیت آن آواره شده‌اند و درعین‌حال، نظامیان صهیونیست به ساکنان غزه اجازه دسترسی به غذا، آب آشامیدنی و دارو را نمی‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محور‌های استان خودداری کنند
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس