Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:32:22 GMT

آزمایشگاه کووید۱۹ در رفسنجان در حال راه اندازی است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۷۳۱۴

آزمایشگاه کووید۱۹ در رفسنجان در حال راه اندازی است

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آزمایشگاه کووید۱۹ با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در رفسنجان در حال راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان دکتر علی مظفری امروز 4 فروردین در بازدید از آزمایشگاه رفرنس کووید19 در مرکز بهداشت شماره یک شهری رفسنجان بیان کرد: با شهرداری رفسنجان و شورای اسلامی این شهر تفاهم نامه ای منعقد کردیم تا برای خرید تجهیزات آزمایشگاه کووید 19 در مرکز شماره یک شهری اعتباری تخصیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری رفسنجان 13 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی کمک کرد که قابل تحسین است.

 

 

 

وی تصریح کرد: دستگاه ها در این آزمایشگاه نصب شدند و منتظر کیت تشخیص کرونا هستیم تا به این آزمایشگاه تخصیص داده و ارسال شود؛ همچنین تعدادی از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای فعالیت در این آزمایشگاه  در روزهای آینده آموزش های لازم را در کرمان خواهند گذراند که با تهیه کیت های تشخیص و دیگر تجهیزات (uv   و ups   مورد نیاز ) و صدور گواهی آموزش به این پرسنل، از هفته آینده کار این آزمایشگاه آغاز خواهد شد تا با کمترین زمان تست منفی یا مثبت بیماران مشکوک مشخص شود.

 

 

 

دکتر مظفری همچنین امروز از سالن بحران رفسنجان هم بازدید کرد و در این زمینه هم گفت: عملیات احداث این سالن از 10 روز گذشته آغاز شده و تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

 

وی ادامه داد: این سالن بحران 50 تخته که به عنوان بیمارستان کوچک است نه تنها در زمان شیوع کرونا بلکه در شرایط حاد و بحرانی آینده در صورت بروز خطرات احتمالی نیز می تواند کارآمد باشد.

 

 

 

دکتر مظفری اظهار داشت: این بیمارستان کوچک با هزینه 52 میلیارد ریال توسط مجتمع مس سرچشمه تامین اعتبار شده است.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزمایشگاه تشخیص کرونا رفسنجان آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی