Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه زیستی ستاد مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: یک ماه است که استان زنجان درگیر بیماری کرونا بوده و با آن مبارزه می‌کند و مردم استان نیز به‌رغم اینکه کسب و کار آن‌ها دچار مشکل شده اما برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان در این امر مشارکت و همکاری کرده و به قطع زنجیره انتقال کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بخش کوچکی از مردم نیز که موارد بهداشتی و مراقبتی را رعایت نمی‌کنند باید همراهی لازم را داشته باشند زیرا در غیر این صورت، شیوع ویروس به‌گونه‌ای افزایش می‌یابد که غیر قابل تصور خواهد بود لذا مراعات، فرض اولیه برای حفظ سلامتی است.

حقیقی تصریح کرد: بنده و تمام مدیران استان در برابر سلامتی جامعه، مسؤول بوده و با افرادی که به خود جسارت داده و با اقدامات خود، سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند مقابله می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی بالاتر و حیاتی‌تر از سلامتی مردم نیست، تاکید کرد: با قاطعیت تمام برای سلامتی مردم تلاش خواهم کرد و همه باید در این مسیر همراهی کنند و عدم همراهی از هیچکس و هیچ نهادی پذیرفته نیست.

استاندار زنجان گفت: هم‌اکنون هیچ مشکلی از بابت تامین مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش در استان نداریم و در خصوص ماسک نیز روزانه بیش از یک هزار عدد ماسک تولید می‌شود که مقداری باید ذخیره شده و مقداری هم در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی قرار گیرد و بخشی هم در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: تعطیلی اصناف تا ۱۵ فروردین، مصوبه شورای تامین استان و شهرستان‌ها و کمیته امنیتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا بوده و البته صنوفی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می‌کنند از این مصوبه مستثنا هستند.

حقیقی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های بزرگ نیز ساعات کاری خود را افزایش داده و غیر از مایحتاج عمومی مردم چیزی دیگری عرضه نکرده و به‌گونه‌ای مدیریت کنند که از ازدحام جمعیت پیشگیری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه تا کنون حدود ۷۰ درصد مردم استان در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند، افزود: ۹۵ درصد این افراد، تعیین تکلیف شده و از باقی افراد پس از بررسی‌های نهایی، ۱۹۰ نفر ضمن ارائه آموزش‌های لازم به پایگاه‌های سلامت ارجاع داده شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه تمام استان‌های کشور، آلوده به ویروس کرونا هستند از هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم از تردد به استان زنجان پرهیز کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: در این راستا تمام ورودی‌های شهرهای استان با هماهنگی نیروی انتظامی، هلال احمر و شبکه بهداشت به صورت دقیق، کنترل می‌شوند و زنجان زمینه حضور هیچ مسافری را ندارد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد در این راستا قاطعیت نشان داده و از پذیرش خودروهای غیربومی جلوگیری کند زیرا کمترین تعلل در کارها سبب مواجهه با بیشترین آمار مبتلایان می‌شود.

حقیقی تصریح کرد: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، یک بحث ملی و مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و اولین وظیفه تمام نهادها همکاری لازم و اجرای مصوبات ستاد است.

استاندار زنجان گفت: هیچ فرد و گروهی غیر از ضابطین و ماموران انتظامی به صورت خودسرانه، حق جلوگیری از ورود خودروها و تعطیلی تجمعات را ندارند بلکه این امر فقط با مصوبه ستاد و توسط عوامل مربوطه انجام می‌شود و در صورت مشاهده، برخورد خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تشکیل پویش‌های مردمی برای مبارزه با ویروس کرونا، اظهار داشت: این پویش‌ها باید تحت پوشش ستاد قرار گرفته و به صورت متمرکز ساماندهی شده و امکانات از جمله مواد ضدعفونی‌کننده به صورت عادلانه در بین آن‌ها توزیع شود تا همگان دسترسی داشته باشند.

حقیقی افزود: پویش‌ها باید ساماندهی شوند تا اقدامات به صورت هماهنگ انجام شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی فتح الله حقیقی ویروس کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان

به گزارش تابناک به نقل از  ایلنا، در ادامه درگیری های سریالی با کادر درمان در مناطق مختلف خوزستان، سرنشینان یک خودروی بدون پلاک، با سلاح گرم و سرد به ماشین یک پزشک طرحی در کرخه حمله کردند.

گزارش های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه 1403 خبر می‌دهد. 

برخی از منابع مطلع می گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته جمعی قرار گرفت. 

آنها افزودند: در ابتدا با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند. 

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت. 

در همین خصوص علی رضا نجفی با تایید این خبر به ایلنا گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق  فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم. 

در آخرین گزارش های دریافتی که به دست ایلنا رسیده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • حجازی: خارج از ایران بودم و به خاطر استقلال برگشتم
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس