Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:28:16 GMT

٢۶ درصد همدانی‌ها غربالگری فعال شدند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۷۷۰۰

٢۶ درصد همدانی‌ها غربالگری فعال شدند

دکتر رشید حیدری مقدم روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در این چارچوب ۴۳۴ هزار نفر توسط مراقبان سلامت و بهداشتی مورد پایش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه مراکز غربالگری بیماری‌های واگیر در نقاط مختلف این استان راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز وظیفه غربالگری مراجعان دارای علایم تنفسی را از نظر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان ها بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از شهروندان خواست تا از ظرفیت سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت خود و خانواده از نظر ابتلای احتمالی به این ویروس استفاده کنند.

حیدری مقدم اظهار داشت: مردم به جای مراجعه حضوری به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می شود می توانند از طریق سامانه یاد شده و با وارد کردن شماره ملی به سوالات ساده خودارزیابی بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دریافت کنند. 

وی گفت: همچنین همشهریان می توانند برای مشاوره و دریافت پاسخ سوال های خود در مورد بیماری کرونا با سامانه ۳۱۴۳ تماس گیرند و از راهنمایی ها کارشناسان حاضر و مستقر در این سامانه استفاده کنند.

بر اساس آخرین آمارها و به گفته  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار ۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و  هشت هزار ۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا همدان دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی زنگنه، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت- در جلسه با مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: از ۱۰ سال گذشته کار اتصال اطلاعات و مشخصات املاک و اراضی وقفی به سامانه GIS آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ سال فقط پنج هزار رقبه به این سامانه متصل بود اما در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ رقبه نیز به آن اضافه شد، اضافه کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ رقبه به این سامانه متصل هستند.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است، اضافه کرد: امید است کار ثبت اطلاعات ۸۰ درصد رقبات وقفی کل کشور در یک‌سال آینده انجام شود.

زنگنه اضافه کرد: انجام جی آی اس حلقه مفقوده مدیریت وقف است و تنها در صورت انجام کامل این طرح است که مدیریت بهینه در املاک و اراضی وقفی که یکی از اهداف سازمان اوقاف است، امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در قالب جی آی اس حد و حدود موقوفات مشخص شده و مشخصات املاک و اراضی وقفی از حالت کلی و توصیفی خارج می‌شود.

کد خبر 751648

دیگر خبرها

  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد