Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@10:45:41 GMT

لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۷۷۵۵

لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ تعطیل می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، معتبرترین رسانه های دنیا از قطعی شدن تعویق برگزاری المپیک ۲۰۲۰ تا یک سال آتی خبر دادند تا به این ترتیب بزرگ ترین تورنمنت ورزشی دنیا تحت الشعاع کروناویروس قرار بگیرد. ژاپن تلاش زیادی کرد تا خللی در برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۲۰ ایجاد نشود اما اوج گرفتن بحران کروناویروس سرانجام کمیته ملی المپیک را قانع کرد تا این رقابت ها برای شش ماه تا یکسال به تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اتفاق حالا از کوالالامپور خبر می رسد با ورود برخی کشورهای شرق و غرب آسیا به پیک بیماری و شیوع کروناویروس لغو کامل این فصل از لیگ قهرمانان آن هم با تمام خسارت های مالی ناشی از لغو قراردادهای اسپانسری در دستور کار سران اجرایی AFC قرار گرفته است.

روزنامه الشرق قطر به نقل از منبعی موثق در کنفدراسیون آسیا نوشت:« پس از توقف دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو کامل این رقابت‌ها دور از ذهن نیست. هر چند کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC  در کوالالامپور، پایتخت مالزی به عنوان مقر مرکزی این نهاد جلسه‌ای تشکیل نداده و کمیته مسابقات از طریق اینترنت جلسه‌هایی برگزار می‌کند اما لغو این رقابت ها با شرایط دشوار کشورها زیاد دور از ذهن نیست.

پیش از این برخی کشورها بسته های پیشنهادی برای برگزاری ادامه این فصل ارائه داده بودند از جمله عربستان و امارات که قرار بود سران اجرایی کنفدراسیون به آن پاسخ بدهند. این گزینه ها برگزاری کامل لیگ قهرمانان آسیا با توجه به شرایط مرتبط با ویروس کرونا در ماه‌های می و سپتامبر ۲۰۲۰ را در برمی گرفت اما واکنشی از سوی AFC به آنها داده نشد.

با توجه به این که تعیین تکلیف برای برگزاری یا عدم برگزاری دوباره دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا یک ضرورت است و تنها بحث لغو کامل رقابت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا مطرح نیست انتظار می‌رود AFC در چند روز آینده تصمیم نهایی خود را درباره آینده این رقابت‌ها اعلام کند.

کد خبر 494872 برچسب‌ها فوتبال - لیگ قهرمانان آسیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس فصل قبل مجوز حرفه‌ای گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، اما باید این مجوز را برای فصل آینده هم تمدید کند.

استقلال نیز پس از دو فصل ناکامی مطلق در گرفتن مجوز حالا عزم خود را جذب کرده تا بتواند به لیگ قهرمانان بازگردد، ولی به نظر می‌رسد حتی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، هر دو باشگاه یک معضل بزرگ دارند که باید آن را مرتفع کنند و در غیر این صورت دردسرهایشان تمام نمی‌شود. از قرار معلوم یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی روی آن دست گذاشته و تاکید دارد حتماً باید حل شود، شرایط ورزشگاه آزادی و محقق نشدن شرایط مد نظر بازرسان است.

استقلال و پرسپولیس هر دو از ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی خودشان در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کنند، ولی سیستم خروج اضطراری این استادیوم هنوز توسط ناظران AFC تایید نشده است و اگر تا زمان تعیین شده چنین اتفاقی صورت نگیرد آنگاه هیچ بعید نیست این دو تیم مجبور شوند بازی‌های خودشان را به استادیوم دیگری ببرند یا اینکه تعداد تماشاگرانشان را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند. البته طرافیان هر دو باشگاه مدعی‌اند برای رفع نقص موجود تا اواسط تابستان فرصت باقی است و روند بازسازی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • خلاصه بازی الهلال 2-1 العین (لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۳/۲۴)
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • الهلال (4) 2-1 (5) العین؛ فرش قرمز فینال آسیا برای شگفتی‌سازان