Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان بخشدار مرکزی اسدآباد از ممنوع شدن تجمعات بالای ۱۰ نفر در سطح روستاهای بخش مرکزی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع کروناویروس خبر داد.

سلیمان نظری دوست در جلسه با نمایندگان دهیاران دهستان های بخش مرکزی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: به منظور سلامت مردم و جلوگیری از انتشار کروناویروس تجمعات بالای ۱۰ نفر در سطح روستاهای بخش مرکزی تحت هر عنوانی ممنوع بوده و در صورتی که درباره موارد مذکور فرد یا افرادی سلامت مردم را به خطر بیندازند دهیاران موظفند به پاسگاههای انتظامی و مراجع قانونی گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعطیلی اماکن عمومی،مغازه ها،مراسم های شادی وترحیم،مسابقات ورزشی درسطح روستاهای این بخش افزود:تا اطلاع ثانوی نانوایی ها،قصابی وسوپر مارکت ها به علت ضرورت و نیاز جامعه تنها اماکنی بوده که می توانند با رعایت توصیه های بهداشتی فعال باشند.

وی در ادامه تاکید کرد:در صورت مشاهده هر گونه خودرو  پلاک غیربومی شهرستان در روستاهای بخش دهیاران برای حفظ سلامت اهالی روستا موظفند این خودروها را شناسایی و از آنان بخواهند هر چه سریعتر روستا و شهرستان را ترک و به استان یا محل زندگی خود بازگردند.
نظری دوست با تاکید مستمر بر گندزدایی و ضدعفونی محیط روستا خاطرنشان کرد: در دستورالعمل صادره به بازدید دهیاران از نانوایی ها اشاره شده واز آنان خواسته شده که چنانچه عوامل نانوایی موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند به مراجع مربوطه اطلاع داده شود تا با آنان برخورد قانونی صورت گیرد.

این فرد مسئول با تاکید براینکه موارد مذکور به طور جد توسط دهیاران پیگیری شود و گزارش اقدامات خود را با مستندات به بخشداری مرکزی ارسال کنند، گفت:با توجه به تاکیدات قبلی تشکیل ستاد پیشگیری از انتشار کرونا در تمام روستاها با حضور دهیارواعضای شوراهای اسلامی روستا،روحانی، فرماندهان پایگاههای بسیج روستاها،معتمدان،اعضای هیات امنای مساجد ومسئولان خانه بهداشت در شرایط کنونی امری اجتناب ناپذیر است و تمامی اقدامات باید در ستاد مطرح و برای اجرا مصوبات اقدام شود.

بخشدار پیرسلمان نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا  اظهار کرد: بخش پیرسلمان دارای ۳۱ روستا بوده که ستاد مقابله با کرونا  در ۹۰ درصد روستاها شامل ۲۵ روستای بخش که دارای دهیاری هستند با عضویت روحانی روستا دهیار و شورا،مسئول پایگاه مقاومت بسیج و مسئول خانه بهداشت  هر روستا تشکیل می شود.

محسن عزیزی در ادامه با بیان اینکه در ۹۵ درصد روستاهای بخش در حال حاضر گند زدایی و ضدعفونی سطح روستاها به صورت مستمر انجام می گیرد، افزود: درپنج درصد روستاهایی کم جمعیت نیز که دارای زیر ۱۰ خانوار  جمعیت هستند نیز بنا داریم بحث ضد عفونی و گند زدایی اجرایی شود.

عزیزی همچنین از  توزیع ۶۰۰ پک بهداشتی در سطح روستاهای این بخش خبر داد و گفت:این پک های بهداشتی اهدایی بنیاد فضل شهیدان رستمی شهرستان اسدآباد بوده که در روستاهای بخش بین اهالی روستاهای بخش  توزیع شده است.

بخشدار پیرسلمان در ادامه با اشاره به وضعیت کرونا در سطح شهرستان و بخش گفت: با وجود تاکیدات فراوان به مردم و مسافراپ در رابطه با پیوستن به پویش «در خانه می مانیم» و صرفنظر از مسافرت های نوروزی متاسفانه شاهد حضور مسافران و خودروهای پلاک غیر بومی درسطح شهرستان و بخش پیرسلمان هستیم که این امر موجب موج افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان خواهدبود.

عزیزی با اشاره به ضرب العجل دو ساعته فرماندار اسدآباد به خودروهای پلاک غیربومی در راستای ترک شهرستان خاطرنشان کرد:درصورت مشاهده هر گونه خودرو پلاک غیر بومی در سطح شهرستان و بخش، این خودروها توقیف و به پارگینگ انتقال داده می شود.

گندزدایی سطح روستاها، تشکیل ستاد مقابله با کرونا در روستاها، بازدید از نانوایی به صورت روزانه و تعطیلی تمام مراسمات و برنامه ها در روستا و اطلاع رسانی به مهمانان نوروزی در زمینه ترک روستا از دیگر مواردی بود که در این جلسه بخشدار پیرسلمان نسبت به اقدام و انجام آن توسط دهیاران تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بخش مرکزی روستاهای بخش سطح روستاهای سطح روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: اولین آیین‌نامه رانندگی در زمان «وستد» تهیه و تنظیم شد. آنها به تربیت علمی افسران و افراد شهربانی پرداختند و بعد از آن امور انتظامی تهران را بین ۱۰ کلانتری تقسیم کردند. وستداهل خود ریاست نظمیه را به عهده‌ گرفت و ‌ برگداهل ریاست آگاهی و وارفاس هم رئیس پلیس شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

در ادامه این راه در سال ۱۳۰۰ در اداره پلیس شعبه ای به نام شعبه «آلات ناقله» در خیابان باب همایون دایر شد که با ۱۰ مامور که از بین پاسبان‌ها انتخاب شده بودند کار کنترل عبور و مرور اتومبیل‌ها را به عهده گرفتند. علامت مشخصه آنها هم بازوبند سفیدی بود که به بازوی چپ خود می بستند.

ریاست این شعبه به شخصی به نام فتح ‌الله‌خان بهنام واگذار شد و او اولین رئیس راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شد و درجه نایب اولی یعنی ستوان‌یکم داشت. اما اولین افسر آزمایش رانندگی که نام و امضایش به زبان فرانسه پای اوراق رانندگان زمان قاجاریه وجود دارد شخصی به نام «مسیو کلین» بود و بعد از او این سمت به ناصرخان انشاء، اولین متخصص نظمیه، محول شد.

ترجمه، تنظیم نظام‌نامه و آیین‌نامه که راننده هنگام روز در شهر و اماکن پرجمعیت ضمن حرکت از سمت راست باید با سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت و در خارج شهر ۲۵ کیلومتر در ساعت و شب‌ها با سرعت ساعتی ۱۰ کیلومتر براند و یا اینکه در موقع نزدیک شدن به حیوانات از قبیل اسب و قاطر که طبعاً از صدای ماشین وحشت دارند از سرعت اتومبیل خود بکاهند و آرام حرکت کنند تا باعث وحشت و رم کردن حیوانات نشوند، از جمله قوانینی بود که او تنظیم کرده است.

تهرانی‌ها، حدود ۲۳ مرداد ۱۳۰۵ خبری خواندند در روزنامه‌های آن دوره، که در متنش آمده بود، با توجه به دستورات آقای رئیس نظمیه و تأکیدات بلدیه‌چی «بوذرجمهری» مأمورینی در شهر گماشته شده تا از تصادفات و تخلفات شوفرها جلوگیری شود.

اوایل خرداد سال ۱۳۰۷، شوفرها با انتشار اطلاعیه از طرف اداره کل تشکیلات نظمیه مملکتی با این متن «به خاطر مخاطرات متصوره و حسن تنظیم ایاب و ذهاب وسایل نقلیه تابلوهای راهنما از طرف این اداره در گوشه و کنار معابر نصب می‌شود. شوفرها هم باید بروند نظمیه و قوانین و اسلوب عبور و مرور را بخوانند تا زمانی که قوانین و نظام‌نامه تدوین شود و بتوانند بروند شعبه تأمین عبور و مرور در میدان سپه که دفترچه را بخرند و اطلاعات کسب کنند.»

داوطلبان دفترچه نظام‌نامه را خریدند و خواندند. ۲ سال بعد، اواخر دی ماه، وقتی تعداد اتول‌ها آن‌قدر زیاد شد که آدم‌ها در روزنامه‌ گلایه بنویسند از تعدادشان، مقررات جدیدی در ۳۲ ماده تنظیم شد. در این قوانین آمده بود که باید اوراق ۴ گانه، یعنی تصدیق نظمیه، مالکیت، مالیات و معاینه اگر تاکسی است، همیشه همراه شوفر باشد. پلاک ماشین با روشنایی عقب‌ ماشین روشن شود و در عین حال چراغ نور قرمز پشتی و ۲ چراغ جلو، بعد از غروب آفتاب روشن باشند. صدای بوق‌شان هم تا ۱۰۰ متر دورتر شنیده شود.

در سال ۱۳۴۷ پلیس راه ژاندارمری در تهران تاسیس شد و سال ۱۳۵۳ امور راهنمایی و رانندگی تهران طبق قانون به شهرداری واگذار و در نهایت ۱۲ فروردین ۱۳۷۰ نیروهای انتظامی سازمان راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و ژاندارمری با یکدیگر ادغام شدند و معاونت راهنمایی رانندگی و حمل و نقل ناجا شکل گرفت.

کد خبر 848064 برچسب‌ها حمل و نقل هویت شهری خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • واقعا در اعتراضات دانشجویی آمریکا، تک تیرانداز حضور داشت؟ + تصاویر
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی