Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ یوسف سپهوند برخورد با شایعه سازان و منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب را از مهمترین مأموریت‌های پلیس فتا در این روزها برشمرد و افزود: با هر متخلفی که قصد تشویش اذهان عمومی و یا سو استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی را داشته باشد برابر قانون برخورد قضائی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به موازات رصد دقیق اخبار و محتواهای بارگزاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایت‌های فروشگاهی و کانال‌های شبکه اجتماعی در حال رصد و بررسی است و به محض رؤیت موارد مجرمانه بر طبق ضوابط قانونی با متخلفان برخورد قضائی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به انجام رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی ۹۴ مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری از سوی کارشناسان پلیس فتا استان، بیان داشت: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع محترم قضائی، ۵ مورد تشویش اذهان عمومی و احتکار مواد بهداشتی ضروری مردم در استان و ۵۰ مورد خارج از استان شناسایی شد و طی این پایش ها ۳۹ مورد احضار، تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده در فضای مجازی صورت پذیرفت.

سرهنگ سپهوند در ادامه از کشف و ضبط محل اختفا و احتکار اقلام، تجهیزات و مواد بهداشتی مورد نیاز مردم در پایش های فضای مجازی در فرایند تحقیقات کارشناسان پلیس فتا در سطح استان خبر داد و گفت: فردی که با قصد سو استفاده از اوضاع فعلی اقدام به احتکار مقادیری مواد ضد عفونی کننده کرده بود، شناسایی و پس از تشکیل پرونده و به مراجع ذی صلاح معترفی شد.

کد خبر 4884823

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی استان مرکزی احتکار ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد نوروز ضدعفونی حوادث چهارشنبه سوری قزوین شیراز مشهد فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: با رصد چند ماهه کارشناسان پلیس فتا تعداد ۱۲ نفر از فعالان باند شرط بندی و قمار در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی شدند.

وی گفت: سپس در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان گردیدند.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود:
ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

گفتنی است؛ به استناد قانون فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر آگاهی‌بخشی درباره مخاطرات و مصونیت در قبال شیوه‌های کلاهبرداری جرایم و مجازات‌های مرتبط با قمار در فضای مجازی، ملزم به رصد، کشف و مقابله مستمر با مرتکبین و عوامل مرتبط و همچنین گردانندگان شبکه مالی قمار در فضای مجازی است.

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر