Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه شهرستان نکا گفت: با هماهنگی اداره صمت، اصناف و نیز شبکه بهداشت نظارت گسترده بر بازار اجرا شد و نیز سفیران و ستاد پشتیبانی سلامت در امر آموزش و توزیع ماسک‌ها هم اقدامات قابل توجهی را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مجیدرضا شعبانی فرمانده سپاه شهرستان نکا امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان پرداخت و گفت: سپاه شهرستان نکا با شیوع کرونا ویروس، از همان روز‌های اول قرارگاه پدافند زیستی را تشکیل داد و در سطح شهرستان با مسؤولان و فرمانداری جلساتی برای مهار کرونا در سپاه و سطح شهرستان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: تا به امروز پنج رزمایش بزرگ پدافند زیستی در سطح شهرستان برگزار شد، در دو رزمایش بصورت گسترده تمام معابر خیابان‌های اصلی و محلات را ضدعفونی و گندزدایی شد.

شعبانی یادآور شد: علاوه برضدعفونی محلات و معابر توسط جهادگران بسیجی، ۲۰۰ سم‌پاش دوشی، ۵۰ تراکتور و دستگاه‌های سم پاش که مردم در اختیار گروه‌های جهادی قرار دادند، بکارگیری شد و۲۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی برای گندزدایی معابر و امکان پردترد و خیابان‌های اصلی استفاده شد.

این مسؤول با اشاره به سه رزمایش دیگر این قرارگاه، اضافه کرد:‌ با هماهنگی اداره صمت، اصناف و نیز شبکه بهداشت نظارت گسترده بر بازار اجرا شد و نیز سفیران و ستاد پشتیبانی سلامت در امر آموزش و توزیع ماسک‌ها هم اقدامات قابل توجهی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در ۱۵۰ پایگاه مقاومت شهری و روستایی قرارگاه پدافند زیستی محله محور تشکیل شد،‌۳ هزار بسیجی در این قرارگاه با تشکیل گروه‌های سفیران، ناظران، مدافعان و ستاد پشتیبانی سلامت مشغول مهار کرونا هستند که از این تعداد ۲ هزار بسیجی هم در قالب مدافعان سلامت  به گندزدایی و ضدعفونی محلات می‌پردازند.

شعبانی اعلام کرد: تولید و توزیع ۱۵۰ هزا رماسک بهداشتی، یک هزار جفت دستکش، و ۱۵ هزار رگان بیمارستانی انجام و ‌۱۳۰ کارگاه ماسک بهداشتی ثابت و متغیر در سطح شهرستان و محلات راه‌اندازی شد که پنج کارگاه بزرگ توسط خیرین به راه افتاد و در این میان موکب انصار الحسین (ع) در روز‌های تعطیل هم در تولید ماسک بهداشتی فعال است.

فرمانده سپاه شهرستان نکا با اشاره به اینکه در محلات روزانه ۲ هزار ماسک طبق نیاز مردم تولید که مازاد آن در روستا‌های همجوار توزیع می‌شود، گفت: در سطح شهری هم روزانه ۴ هزار ماسک تولید و بین مردم توزیع می‌شود،  ۱۰۰ نفر از بسیجیان در طرح سفیران سلامت مشغول آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

وی عنوان کرد:۳۰ هزار از شهروندان نکایی در طرح بسیج ملی برای مباره با کرونا غربالگری شدند، ‌۷۵ نفر از پیشکسوتان بسیجی در اجرای طرح غربالگری به کارگیری شدند که توانستند ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا را به پزشکان خانواده معرفی کنند.

شعبانی اذعان داشت: گشت‌های نظارتی بسیح انصاف در بازار فعال هستند، خوشبختانه در نکا مسئله احتکار انبار اقلام بهداشتی وجود نداشت، جتمع شماره ۲ سپاه ناحیه در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داده شد که برای مراقب از بیماران کرونایی تجهیز شد تا اگر در بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیماران تکمیل شد این مجتمع برای درمان بیماران قرار بگیرد. 

این مسؤول گفت: هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی و اقلام بهداشتی برای جامعه هدف توزیع شد، با توجه به اینکه در بحران کرونا خانوار‌هایی از نظر معیشتی دچار آسیب شدند، این اقلام و بسته‌های معیشتی تامین شد و همچنان ادامه دارد.  
 
وی عنوان کرد: ۲۰۰ بسیجی در قرارگاه فضای مجازی برای تولید محتوا و آگاهی بخشی به مردم شهرستان فعال هستند، اطلاع‌رسانی در امر پیشگیری و نیز امیدآفرینی به مردم از جمله مأموریت‌های مهم این قرارگاه است که بسیجیان فعال با راه‌اندازی هشتگ‌های نکا عاری از کرونا ، در منزل می‌مانیم و یا کرونا را شکست می‌دهیم  برای قطع زنجیره انتقال کرونا همچنان مشغول فعالیت هستند.

شعبانی با اشاره به حوادث و اتفاقات سال ۹۸ از سیل، حوادث گرانی بنزین، و نیز حادثه غم بار شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: با تمام سختی‌هایی که درسال ۹۸ بوجود آمد یک همدلی وو وحدت بین آحاد مردم و مسؤولان ایجاد شد و همه برای حل مشکلات هم‌جهت تر شدند.

فرمانده سپاه نکا بیان کرد: شعار سال ۹۸ رونق تولید نامگذاری شده بود، با توجه به شعار امسال که رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری کردند، تجربه سال گذشته می‌تواند برای شکوفایی شعار امسال به نفع انقلاب و مردم بکار گرفته شود تا به همدلی برای افزایش تولید داخلی، کاهش بیکاری‌ها و  اینکه با خودکفایی می‌توانیم با تولید مضاعف صادرات هم داشته باشیم، است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت آموزش ضدعفونی رزمایش سپاه شهرستان نکا پدافند زیستی فرمانده سپاه سطح شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی مراسم سوم خرداد، سالروز آزادی سازی خرمشهر عنوان داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نقطه عطفی بر پیروزی‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ رزمنده از بخش مرکزی تنگستان در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف در دفاع از دستاوردهای انقلاب سبب خنثی شدن بسیاری ازتوطئه‌های دشمنان شد و عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس و برگ زرینی در ثبت شجاعت رزمندگان اسلام است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: حماسه فتح خرمشهر مرهون مقاومت مردم، ایستادگی و از خودگذشتگی رزمندگان است و آنان بازیگران اصلی این رویداد تاریخی در برابر ارتش متجاوز رژیم بعث عراق است.

وی آزادسازی خرمشهر را حاصل تدبیر امام راحل و توکل رزمندگان اسلام به خدا و امدادهای غیبی عنوان و یادآور شد: رزمندگان اسلام تنها با پشتوانه معنوی، اتحاد، یکدلی، مقاومت و ایستادگی توانستند در برابر دشمن پیروز شوند و خرمشهر را با عملیات ۲۰ روزه به آغوش میهن باز گردانند.

لطفی اضافه کرد: پیام برگزاری سالروز فتح خرمشهر باید با ۲ هدف صورت گیرد که یک برنامه تجلیل از کسانی است که در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر و پیام دیگر انتقال دفاع، مقاومت و ایثار گری رزمندگان هشت دفاع مقدس به نسل جوان باید باشد که با همراهی، همکاری و تعامل مناسب در حوزه مرکز شهرستان و پشتیبانی رزمندگان و بسیجیان برنامه محتوایی خوبی برگزار شود.

فرماندار تنگستان از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خواست تا با همکاری و همراهی بیشتر با سپاه زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسم سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر را با حضور گسترده مردم در شهرستان فراهم آوردند.

کد خبر 6097483

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند